"אני הייטקיסט, אבל יומיים בשבוע מגדל שקדים בגולן"

אפי גלס (34) מנהל מכירות אזורי - אגן הים התיכון ואפריקה, רדוקסיו (Reduxio) ■ טווח שכר: 23-28 אלף שקל ■ אופן ספייס

אפי גלס /  צילום: ברוך זיגדון
אפי גלס / צילום: ברוך זיגדון

- איפה אני תופסת אותך? נשמע שאתה בנסיעה.

"כן, אני בדיוק בין פגישות. בנסיעה מאוניברסיטת חיפה לחברת פיתוח בהרצליה. זה יום העבודה שלי - רובו נסיעות. הוא מתנהל בין פגישה לפגישה. אני זה שאחראי בחברה על המכירות באפריקה והמזרח התיכון".

- מה רדוקסיו עושה?

"אנחנו מייצרים מערכות לאחסון נתונים לעסקים. הייחודיות שלנו היא ביכולת לשחזר מידע מהעבר, אם הוא נשמר על רדוקסיו. זה פתרון שמתאים למתקפות סייבר".

- כמה זמן אתה בחברה ומה עשית קודם?

"אני ברדוקסיו מיוני 2014. הגעתי מעולם הפיננסים. במשך שבע שנים סחרתי בחוזים עתידיים בבורסה בלונדון ובניו יורק. כשחזרתי ארצה אשתי ואני היינו שלושה חודשים לפני לידת הבן הראשון, ותכננו לחזור לנחלה שלנו בגולן. יש לנו נחלה של 60 דונם לגידול שקדים. ואז חבר שלי שבדיוק התחיל לעבוד ברדוקסיו אמר שהם מגייסים אנשים לבדיקות התוכנה ושהם לא דורשים הרבה ניסיון. הופתעתי לטובה, מזה שקודם הם מסתכלים על האופי. הם צודקים - מקצוע אפשר ללמוד, אופי לא. התחלתי ב-QA והתקדמתי. בכל פעם שהמנכ"ל או נשיא החברה היו מגיעים, פמפמתי להם שאני רוצה למכירות וזה מה שאני עושה יחד עם ברק זיגדון, בהכוונת אלי לופז".

- בוא נחזור רגע לגולן.

"אשתי ואני מהגולן. אני מקדמת צבי והיא מנאות גולן, שם אנחנו גרים היום. כבנים ממשיכים קנינו שם נחלה בהזדמנות. היה צריך להיות אידיוט כדי לוותר זה. זה עלה 350 אלף שקל. אבא של אשתי הוא ממגדלי השקדים הטובים בארץ, ואני מנסה למצוא דרכים יצירתיות להעלות את הרווח, בלי למכור ישירות לסוחר שינעל את המחיר".

- ואתה עובד במקביל בהייטק, במרכז הארץ, בזמן שהמשפחה שלך בגולן?

"כן. יש לי דירה בדרום תל אביב. עד לא מזמן הייתי מגיע הביתה לגולן בסופי שבוע ויום בשבוע. היום, הודות לעבודה במכירות, יוצא לי להיות יומיים בבית".

- כבר כילד נמשכת למחשבים?

"הבנתי את התהליכים, אבל עסקתי בספורט. שיחקתי הוקי קרח בנבחרת ישראל".

- והיום אתה חקלאי או הייטקיסט?

"הייטקיסט. את החקלאות אמשיך ואלמד עם הזמן, אבל העיסוק העיקרי שלי הוא הייטק".

- לא בא לך להתמיד בעולם אחד?

"אני רוצה אבל קשה לי לשבת ולא לחשוב על העתיד".

- איפה תהיה בעוד חמש שנים מהיום?

"בגולן, עם המשפחה, עוסק בחקלאות".