האובר של הוויאגרה: הרומן הסודי של הגברים בעמק הסיליקון

הכירו את "רומן" - האפליקציה שמנסה להקים שוק משני לתרופות המיועדות לטיפול באין-אונות

המשלוח של רומן. ויאגרה בדיוור ישיר ומהיר / צילום מסך
המשלוח של רומן. ויאגרה בדיוור ישיר ומהיר / צילום מסך

אפליקציה בשם "רומן" הציבה במרכז המודל העסקי שלה נקודה אישית וכואבת - ומנגישה את הטיפול באין-אונות ישירות לצרכן באמצעות שיחת אבחון עם רופא, אישור לתרופות והזמנה ישירות הביתה, בלי מצבים מביכים במרפאה או בבית המרקחת, או במילים אחרות: האובר של הוויאגרה.

להרבה גברים בסן פרנסיסקו יש חבר חדש, קוראים לו "רומן", והוא "מרים להם". וזה בדיוק מה שזה נשמע. העולם הווירטואלי מציע מאז היווסדו הגנה בעננה של סודיות ובאנונימיות (יחסית, בהתחשב בכך שהאח הגדול ורוסיה מאזינים תמיד) - לכן, לא מפתיע שיזמים בעלי חזון הצליחו להבין שאין מודל עסקי טוב יותר מללכת על הנקודות הכואבות, הרגישות והאישיות ביותר של האנשים. אצל גברים כנראה מדובר בחרדת ביצוע ובצורך התמידי לשמור על הפיטר פן שבפנים ולא לתת לו להתבגר.

"רומן" היא אפליקציה שנועדה ליצור שוק חוקי, מהיר וזמין של תרופות לטיפול בבעיות אין-אונות, ובתרגום חופשי: האובר של הוויאגרה. היזם מאחורי הסטארט-אפ, זכריה רייטאנו, רק בן 26, תיאר בפתיחות בשבועות האחרונים איך נולדה היוזמה בגיל 17 כשסבל בעצמו מאין-אונות וחשב שחייו נגמרו. "זה הדבר הכי נורא בעולם לילד בן 17 - אתה מרגיש שהגוף בוגד בך, ושאין אף אדם בעולם שאפשר לדבר איתו על זה בלי שישפוט אותך וישנה לחלוטין את הדרך שבה הוא רואה אותך", הוא סיפר בראיונות עם ההשקה הרשמית של האפליקציה בשבועות האחרונים בקליפורניה, ניו-יורק, פנסילבניה ופלורידה.

למזלו של זכריה, אביו הוא רופא מומחה בתחום התפקוד המיני, כך שאחרי שאזר אומץ הבחורון הצעיר יכול היה לקבל את המענה המתאים. כמה שנים לאחר מכן, וכנראה אחרי לא מעט שיחות עם האב שהפך להיות יועץ בכיר בחברה, הוא הקים את "רומן" עם עוד שני חברים.

הביקוש והעניין בעמק הסיליקון מדהימים: הלחץ הגדול של העבודה, משברי הציפיות, הדרישה להיות "תמיד מוכן" והצורך ביעילות - הפכו את רומן לאפליקציה סופר-פופולרית וגרמו לסטארט-אפ הצעיר להכריז בתוך כמה שבועות על כניסה צפוייה לשווקים נוספים - הראשון שבהם, שוק התרופות לנשירת שיער, בעיה נוספת ובולטת של גברים בכל העולם.

רומן גייס כבר מעל 3 מיליון דולר, על רקע נתונים מרתקים על כך שפחות משליש מהגברים בעלי בעיות אין-אונות מקבלים טיפול בנושא, מה שמצביע על שוק עצום. על פי משרד הבריאות האמריקני, 20% מגברים בשנות ה-20 סובלים מאין-אונות וכשליש מהגברים בשנות ה-30. בשנות ה-40 וה-50 מטפס המספר הזה באופן חד.

עיקר הייחוד של רומן הוא ביכולת לעבור את התהליך השלם באפליקציה עצמה. החברה מעסיקה עשרות רופאים שמנהלים שיחות אבחון עם לקוחות באמצעות האפליקציה, מאשרים את התרופות, ואלה ניתנות להזמנה ישירות מהאפליקציה - בלי צורך ללכת לרופא משפחה, בלי שיחות מביכות, בלי חופש מהעבודה ובלי טיולים מביכים לבית המרקחת. ויאגרה בדיוור ישיר ומהיר לדלת, ואפילו בקופסה קטנה וסקסית בצבעי שחור ואדום.

הרבה משקיעים בשבועות האחרונים מנסים "להיכנס" לסטארט-אפ החדש (כספית, רק כספית) בגלל הבאזז המרשים שהוא מעורר בעמק - ובכל מקרה, דבר אחד בטוח: עבור המנכ"ל הצעיר בן ה-26, ייתכן מאוד שהלילה המביך ההוא בגיל 17 הוא הדבר הכי טוב שקרה בחיים.