פניות למנדלבליט ולאלשיך: לפתוח בחקירה פלילית נגד דני דנון

זאת בעקבות התחקיר ששודר אמש בחברת החדשות ע"י העיתונאי עמית סגל, שהעלה חשד לעבירות קבלת דבר במרמה ועבירות על חוק מימון בחירות של שגריר ישראל באו"ם

דני דנון / צילום: דפי הירשפלד שלם
דני דנון / צילום: דפי הירשפלד שלם

מספר עמותת שקשורות לטוהר מידות והשלטון פנו היום (ג') בכתב ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ולמפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, בבקשה שיפתח חקירה פלילית נגד שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. הרקע לפנייה הוא תחקיר ששודר אמש (ב') בחברת החדשות על-ידי העיתונאי עמית סגל, שהעלה חשד לעבירות של קבלת דבר במרמה ועבירות על חוק מימון בחירות.

התנועה לאיכות השלטון ציינה כי דנון "ניצל עמותה להעברת עשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור לטובת קידום צרכיו הפולטיים האישיים. מן הראוי שזה ידליק נורות אדומות ויביא לפתיחת חקירה מהירה".

עו"ד יובל יועז מהתנועה לטוהר המידות כתב: "בתחקיר תואר מנגנון פוליטי מסועף, הפועל כולו בשירותו של מר דנון זה למעלה מ-4 שנים, והמסתתר מאחורי חזות תמימה של פעולה 'למען הציונות' במסגרת עמותה, המסונפת לתנועת הליכוד העולמי בהסתדרות הציונית".

לדברי יועז, תקציב העמותה מגיע לעשרות מיליוני שקלים, במימון קק"ל, ובכספים המועברים לפעילי ליכוד שונים, אותם מממנים בעמותה לרכזי אשכולות. "אולם תפקידם הוא להתגייס למענו של מר דנון במסגרת פעולותיו הפוליטיות והתמודדות בבחירות פנימיות שונות".

עוד נכתב בבקשה כי "הממצאים, המגובים בראיות שחלקן אף שודרו במסגרת התחקיר, מעלים למצער חשד סביר לביצוע שלל עבירות פליליות... לגישתנו אין להסתפק בהנחיה ראשונית על ביצוע 'בדיקה מקדימה', אלא שנוכח העובדה שמתקיים בענייננו 'חשד סביר', יש להורות מיידית על פתיחת חקירה פלילית".

השגריר דנון הגיב אתמול לשידור ומסר כי חברת החדשות לא העניקה לו זמן ראוי להגשת תגובה שהייתה סותרת את טענות התחקיר. "בפעילותי לא נפל רבב", הוא אמר.

התחקיר עורר גם גל תגובות של פוליטיקאים. יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, אמר "על השחיתות הזו, כמו על חוקי השחיתות ואובדן הבושה - העם ישלח אותם לאופוזיציה".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) אמרה: "אם הדברים שמוצגים בתחקיר יתבררו כנכונים, חייבת להיפתח חקירה פלילית נגד מי שכיהן כשר וחבר כנסת והיום מייצג אותנו בעולם. זו שחיתות פוליטית טהורה, ניצול ציני של כספים וכוח לייצור מנגנון פוליטי משומן שמשרת את האינטרסים שלו. אדם כזה לא יכול להמשיך לשרת את מדינת ישראל בשם ערכים של שקיפות ועשייה".