גרידינגר מנסה להרחיב את רשת בתי הקולנוע ולרכוש את ריגאל

רשת בתי הקולנוע סינוורנלד של מוקי גרידינגר הישראלי מקדמת את רכישת רשת בתי הקולנוע ריגאל ■ עפ"י רויטרס, סינוורלד הציעה לריגאל לרכוש את מניותיה לפי שווי חברה של למעלה מ-3 מיליארד דולר

אולם קולנוע / צילום: איל יצהר
אולם קולנוע / צילום: איל יצהר

רשת בתי הקולנוע סינוורנלד מקדמת רכישת רשת בתי הקולנוע ריגאל הנשלטת בידי המיליארדר פיליפ אנשולץ - כך פורסם בכלי תקשורת זרים, שדיווחו על כך שהרכישה שסינוורלד מקדמת נעשית על רקע תחרות גוברת בתעשיית בתי הקולנוע העולמית. מציאות זו משפיעה בין היתר, כפי שדווח בעיתונות הזרה, על רשת בתי הקולנוע View, שמקדמת מהלך לרכישת רשת אודאון בעסקה שתיצור ענק בהיקף של 3 מיליארד ליש"ט.

על-פי הפרסומים, סינוורלד וריגאל מקיימות שיחות בדבר מיזוג אפשרי, על אף שלפי שעה אין כל ודאות שהשיחות יבשילו לידי עסקה. על-פי רויטרס, שהייתה הראשונה לדווח על כך, סינוורלד הציעה לריגאל לרכוש את מניותיה לפי שווי חברה של למעלה מ-3 מיליארד דולר, וזאת לעומת שווי שוק של 2.4 מיליארד דולר. סינוורלד נסחרת בבורסה בלונדון לפי שווי שוק 2.5 מיליארד דולר.

הישראלי מוקי גרידינגר הוא המנכ"ל של רשת סינוורלד ומחזיק ב-25% ממניות החברה, שנסחרת בבורסה בבריטניה ומחזיקה בכ-2,000 מסכים ברחבי אירופה. הפעילות של החברה בישראל רשומה תחת החברה תאטראות ישראל, אשר מחזיקה ברשתות בתי הקולנוע יס פלאנט ורב-חן.

על-פי סקירה של משרד צ'מנסקי בן-שחר, הרשת השולטת בענף הקולנוע בארץ היא תאטראות ישראל, המחזיקה בכ-34% מהמסכים וכוללת את יס פלאנט (המהווה 26%) ורשת רב-חן (8%). הרשת השנייה בגודלה היא גלובוס מקס, שמחזיקה בכ-25% מהמסכים; ואחריה סינמה סיטי, שנכון למועד הסקירה החזיקה בכ-24% מהמסכים; לצד מספר פעילים קטנים יותר, בהם רשת קולנוע לב שמחזיקה ב-6%. כמות כרטיסי הקולנוע שנמכרה בשנת 2016 היא כ-16 מיליון כרטיסים, וגודל השוק מוערך בקרוב לחצי מיליון שקל.