האוזר לא לבד: מוטי ימין, מנהל מח' תאגידים ברשות ני"ע, פורש

עו"ד ימין הודיע על החלטתו לפרוש בתחילת 2018, לאחר כ-4.5 שנים בתפקיד, מתוך 18 שנים ברשות ■ אתמול הודיע יו"ר הרשות, פרופ' שמואל האוזר, על פרישתו

עו"ד מוטי ימין / צילום באדיבות הרשות לניירות ערך
עו"ד מוטי ימין / צילום באדיבות הרשות לניירות ערך

גל עזיבות ברשות ניירות ערך? לאחר שאתמול (ג') הודיע יו"ר הרשות, פרופ' שמואל האוזר, על פרישה מתפקידו - הבוקר מודיע גם עו"ד מוטי ימין, מנהל מחלקת תאגידים ברשות ניירות ערך, על החלטתו לפרוש בתחילת 2018, לאחר כ-4.5 שנים בתפקיד, מתוך 18 שנים ברשות. בתפקידו הקודם שימש כיועץ בכיר ליו"ר הרשות, פרופ' האוזר.

מחלקת התאגידים ברשות ניירות ערך בראשותו של ימין מונה כ-50 עורכי דין ורואי חשבון ואמונה על הפיקוח על תשקיפי ההנפקה של חברות בבורסה, דוחות כספיים, דוחות מיידים, הערכות שווי, הסדרי חוב, עסקאות בעלי עניין וממשל תאגידי בחברות הציבוריות; וכן אחראית לפקח על חברות החיתום וסוכנויות דירוג אשראי. בימים אלה מוקמת במחלקה תשתית לפיקוח על פלטפורמות למימון המונים ופורטלים אינטרנטיים להעמדת הלוואות לתאגידים במודל של P2B. 

לצד פעולות הפיקוח, הביקורת והאכיפה שנעשות במחלקת תאגידים, הוביל ימין פרויקטים רבים לפיתוח שוק ההון, לעידוד הנפקות לציבור (IPOs), ולגיוון המכשירים הפיננסיים בבורסה, כגון מניות בכורה, אג"ח בנקים מסוג COCO, יחידות השתתפות בחיפושי גז ונפט מחוץ לישראל ועוד.

בזירה הגלובלית פעל ימין לחזק את החיבור בין שוק ההון הישראלי לבין שוקי ההון המובילים בעולם, היה שותף ליוזמה לשחרר חסמים ברישום הדואלי של חברות אמריקאיות בישראל וקידם רפורמה להרחבת הסדר הרישום הכפול לבורסות במזרח (סינגפור והונג-קונג) ובקנדה.

בד-בבד פעלה המחלקה בראשותו של ימין ליישם תכנית ההקלות נרחבת ברגולציה במסגרת מפת הדרכים שהתווה יו"ר הרשות, פרופ'  האוזר, וגיבשה שורה של הקלות לגופים מפוקחים, בהיבטי ההנפקות והדיווח השוטף, ובכלל זה מתן אפשרות לתאגידים קטנים להגיש דוחות כספיים במתכונת חצי-שנתית, חלף מתכונת רבעונית.

עו"ד ימין ייצג את הרשות בפורומים מקצועיים בארץ ובחו"ל, היה חבר בוועדה הבין-משרדית לקידום האיגוח בישראל ובוועדת גולדשמידט להסדרת תחום ההלוואות הפרטיות של גופים מוסדיים. בימים אלה הוא מכהן כיו"ר משותף של הוועדה לבחינת אסדרת תחום המטבעות (טוקנים) הדיגיטליים (ICOs) בישראל.

עו"ד ימין מסר היום (ד') כי "אני פורש מתפקידי בסיפוק רב לאחר תקופת כהונה מאתגרת ומרתקת. הייתה לי זכות גדולה להיות חלק מהצוות המוביל של הרשות ולהיות שותף לגיבוש האסטרטגיה, לתהליכים ולרפורמות שהובלנו יחד בשנים האחרונות. אני מודה ליו"ר הרשות על האמון, הגיבוי והתמיכה המלאה, ומודה לכל חבריי על השותפות לדרך. אני מותיר עם פרישתי מחלקה מקצועית ומיומנת, ואין בלבי ספק כי היא תמשיך לעמוד בחוד החנית של שוק ההון, כדי להבטיח שיתקיים בישראל שוק פעיל, נזיל, משוכלל והוגן".

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' האוזר, הודה לימין על תרומתו הרבה בשנים האחרונות ואמר: "מוטי היה שותף בכיר ועמוד תווך של ממש בגיבוש מפת הדרכים האסטרטגית של הרשות, וליישומה הלכה למעשה. הוא ניהל את מחלקת תאגידים במקצוענות מהשורה הראשונה בתקופה מאתגרת והוביל אותה לפסגת המקצועיות והמצוינות בשירות הציבורי. בתקופת כהונתו חוללה המחלקה בראשותו רפורמה בגישה הרגולטורית כלפי גופים מפוקחים, תוך שימת דגש על מתן הקלות, הסרת חסמים וגילוי פתיחות וגמישות מחשבתית ביחס לצורכי השוק. מוטי גילה בתפקידו מנהיגות, חזון ויוזמה והשכיל לנווט את אנשיו ביעילות, ברגישות ובנועם-הליכות להישגים חסרי תקדים ולהעמדת שוק ההון הישראלי בשורה הראשונה של המדינות המפותחות מבחינת ההגנה על המשקיעים. אני מאחל לו הצלחה רבה בכל אשר יפנה, ובטוחני כי אכן כך יהיה".