סבב גיוס שלישי ל-Spot.IM הישראלית בסך 25 מיליון דולר

סך גיוסיה של החברה, המספקת מנגנון תגובות וסושיאל לאתרי חדשות, הגיעו ל-37 מיליון דולר ■ את Spot.IM הקימו ב-2012 המנכ"ל נדב שובל ומנהל הטכנולוגיה ישי גרין

חברת Spot.IM, המספקת מנגנון תגובות וסושיאל לאתרי חדשות, מדווחת על סבב גיוס שלישי בהיקף 25 מיליון דולר, שמביא את סך גיוסיה ל-37 מיליון דולר. את הגיוס הוביל ג'ף הורינג, מייסד ומנכ"ל Insight Venture Partners, והשתתפו בו גם קרן Norma Investment של איש העסקים רומן אברמוביץ׳ וקרן Altair Capital. החברה, שבה כ-40 עובדים, מתכננת כמעט להכפיל את עצמה בשנה הקרובה, באמצעות גיוס מתכנתים, אנשי מוצר ואנשי דאטה למשרד התל אביבי שלה, וגיוס אנשי מכירות ומנהלי תיקי לקוחות למשרדיה בניו-יורק ובלונדון.

את Spot.IM הקימו ב-2012 מנכ"לה נדב שובל ומנהל הטכנולוגיה ישי גרין. מנגנון התגובות של החברה מוטמע בכמה מהאתרים הגדולים בארה"ב, בהם AOL, האפינגטון פוסט, Fox News וטיים מגזין. בחברה מדווחים על חשיפה ל-400 מיליון גולשים ומיליארד וחצי דפים נצפים בחודש. כ-87% מהחשיפה למנגנון התגובות של החברה הם בארה"ב, והשאר במדינות אחרות, בהן ישראל (בין השאר בוואלה ובגלובס) ובבריטניה, שם מספקת החברה שירות לאתרים כמו סקיי ספורט, דיילי אקספרס והסאן.

המודל העסקי של Spot.IM הוא פרסום מעל מנגנון התגובות שלה, שהכנסותיו מתחלקות בינה לבין המו"לים. עד כה החברה מיעטה להשתמש במודל זה וכפי שהגיוס הנוכחי ממחיש היא ממוקדת בעיקר בצמיחה. לחברה מתחרות רבות, ששתיים מהבולטות שבהן הן Livefyre שבבעלות אדובי, המוטמעת בין השאר באתר CNN, שבו כמעט 900 מיליון דפים נצפים בחודש, ו-Disqus, המדווחת על חשיפה ל-2 מיליארד גולשים בחודש ו-17 מיליארד דפים נצפים.

ב-Spot.IM מדגישים בכל הזדמנות את חשיבותה לתעשיית העיתונות. לדברי המנכ"ל שובל, "בעלי אתרים נוצלו זמן רב מדי על ידי ענקים חברתיים כמו פייסבוק, המשתפים תכנים שבעלי אתרים יוצרים וכך נהנים מקהילות ודיונים הנוצרים ברשת החברתית סביב תוכן שאינו שייך להם. הרשתות מייצרות עלייה משמעותית בהכנסות משהיית גולשים, שהיו אמורים לתגמל את יצרני התוכן ולא את הרשת ששדדה אותו. מטרתנו להחזיר לאתרים את קהילות הגולשים שיצרכו את התוכן ישירות מהאתר בו הוא נוצר, יקיימו בו את הדיונים ויחוו את ייחודיות הקהל שגולש בו".

בניסיון למשוך אנשי טכנולוגיה מעולים אמר סמנכ"ל הטכנולוגיה גרין כי החליט להתמקד בגיוס "חמישה מתכנתי-על" וכדי לעשות זאת החברה תציע "תנאים ששום תאגיד לא יספק להם". מנהל הפיתוח העסקי של החברה רועי גולדברג אמר בשיחה עם "גלובס" כי המטרה היא לבסס "שליטה משמעותית בשוק הגלובאלי במה שנוגע לתגובות באתרים". לדברי גולדברג, הפועל מהמשרד בניו-יורק, "צוות המכירות שלנו כאן קטן בצורה נוראית. אנחנו פה שני אנשי מכירות שמטפלים ב-70% מהמוציאים לאור החשובים ביותר, אז יש לנו הרבה איפה לשים את הכסף שגייסנו כדי לגדול משמעותית".