להתחתן איתה | Francis X9, מכונת האספרסו החדשה של illy

מכונת האספרסו החדשה של illy, ה-Francis X9, ניחנה בעיצוב מהוקצע ובתוספת פונקציות שמקלות על חיי הצרכנים, בעיקר אלו שראו עולם ומכונת קפסולות או שתיים, כמו חלל אכסון פנימי לקפסולות המשומשות ומתקן נוח למילוי המים. זה נחמד, אבל מה שבאמת נחמד הוא הקפה. אילי היא היוקרתית והבכירה מבין חברות האספרסו האיטלקיות, שמתעקשות לייצר מכונות וקפסולות ייעודיות עתירות קפה (7 גרם, כ-50% קפה יותר מרוב מתחרותיה לז'אנר).

העקשנות משתלמת, וקפסולות "איפרספרסו", פטנט ייחודי של אילי, מעניקות חוויית קפה ביתית יוצאת דופן בכל סטנדרט, בוודאי בקטגוריה שלהן, ואספרסו עשיר וחזק עם שכבת קרמה סמיכה, שלא היה מבייש מכונות ביתיות יקרות ומסובכות בהרבה.

11 מבין 14 התערובות שמייצרת החברה מגיעות לישראל, מבחר ראוי שמיועד ברובו להכנת אספרסו (רגיל או נטול קפאין) ומיעוטו - להכנת אמריקנו הארוך והפופולרי. הטובות מבין הקפסולות שניסיתי היו מסדרת הסינגל אוריג'ין: גוואטמלה וברזיל בפרט. הגם שהן כאמור מעולות, חשוב לזכור שהשימוש הכובל בקפסולות של אילי מחייב את הצרכן במונוגמיה בלעדית (וזאת בשונה מנספרסו, למשל, שם תפוגת פטנט פתחה לצרכנים אופק חדש של קפסולות גנריות במגוון מחירים). העובדה שהן מהיקרות בשוק - 2.5 שקלים ליחידה - ונמכרות רק בחנות יחידה של המותג או אונליין, גם היא שיקול, וזה לפני שהזכרנו את מחיר המכונה עצמה, היקרה משמעותית מדגם ה-Y3 הפשוט, שמנפק אותו קפה מעולה בדיוק (ובאתר זאפ נמכר ב-480 שקלים). 1,350 שקל. להשיג בחנות לנדוור ברח' ראול ולנברג 24, רמת החייל ת"א, או באתר: www.landwer.co.il