קיבל במרמה מרשות המים 1.25 מ' ש' - ונידון ל-12 חודשי מאסר

הרב שמעון אהרוניאן, פעיל בתנועת ש"ס, הוא איש עסקים שפעל בתחום יזמות בנייה ומסחר ברעננה ■ פרשת הזיכיון שקיבל אהרוניאן מרשות המים נחשפה בשנים האחרונות בסדרת כתבות ב"גלובס"

הרב שמעון אהרוניאן, שהורשע כי קיבל במרמה מרשות המים סכום של 1.25 מיליון שקל על-ידי שימוש במסמך מזויף, נשלח ל-12 חודשי מאסר בפועל. כמו כן הוטלו עליו 6 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בשיעור 30 אלף שקל.

אהרוניאן, פעיל בתנועת ש"ס שהיה גם מועמד מטעם סיעת ש"ס למועצה הדתית רעננה, הוא איש עסקים שפעל בתחום יזמות בנייה ומסחר ברעננה. פרשת הזיכיון שקיבל אהרוניאן מרשות המים נחשפה בשנים האחרונות בסדרת כתבות של כתב "גלובס" משה ליכטמן.

בשנת 2000, בעקבות החלטת ממשלה, פרסמה רשות המים קול קורא ליזמים פרטיים להציע פרויקטים להשבת מי קולחין בסיוע כספי של מענקי מדינה. אהרוניאן הוא הבעלים והמנהל של חברת קולחי דימונה, ולמעשה פעל לבדו בחברה. בשנת 2002 הוא הגיש לרשות המים הצעה לפרויקט השבת מי הקולחין של העיר דימונה, ולאחר בחינת ההצעה אישרה רשות המים הקמת משאבה וקו מים באורך 6 ק"מ - "שלב א'" בביצוע הפרויקט. העבודות בשלב א' בוצעו בחלקן על-ידי חברת "המרתך בנגב", הושלמו כולן עד שנת 2004, ובגינן שולם לאהרוינאן מענק בגובה 40% מההוצאה שאושרה לשלב א' בפרויקט.

בשנת 2005 פנה אהורינאן שוב לרשות המים בבקשה להרחיב את פרויקט קולחי דימונה, כדי שהקו שהונח בשלב א' יחובר למאגר חדש שיוקם, וכך יורחבו קווי השקיה לשטחי מטע נוספים - "שלב ב'" בביצוע הפרויקט. רשות המים אישרה את הבקשה, הגדילה את גובה המענק לסך כולל של 6.475 מיליון שקל, שהם 40% מעלותו המשוערת, ובשנים 2005-2007 עדכנה את גובה המענק עוד מספר פעמים בהתאם לבקשות שהוגשו לוועדות המקצועיות.

כשנה לאחר החתימה על ההתחייבות לביצוע הפרויקט, שלח אהרוניאן לרשות המים הודעה מזויפת על תשלום חשבון ביצוע של "המרתך", כביכול בגין אספקה והנחה של קווי צינורות של שלב ב', בעלות של כ-2.4 מיליון שקל. לחשבון צורפו שתי חשבוניות מזויפות של קולחי דימונה שסכומן הכולל כ-1.25 מיליון שקל. על בסיס החשבון המזויף קיבל אהרוניאן במרמה מהרשות סך כולל של כ-1.25 מיליון שקל.

באפריל השנה הורשע אהרוניאן בעבירות קבלת דבר במרמה ועבירות זיוף לאחר שנקבע, כי הכסף שניתן לאהרוניאן כהשתתפות המדינה בהשקעות שהתחייב לבצע במערכת המים והובלת מים ממכון טיהור השפכים של דימונה לשטחים חקלאיים סמוך לדימונה - התקבל במרמה ובנסיבות מחמירות.