נתניהו על רפורמת המס בארה"ב: אסור שנפגר בהקלות לעסקים

רה"מ אמר את הדברים בישיבת הממשלה ■ על מאבקו בביורוקרטיה: "אנחנו חוצבים שבילים בג'ונגל" ■ ציין כי הממשלה מנסה להלחם בביורוקרטיה מתוך כוונה להקל על עסקים קטנים ובינוניים

בנימין נתניהו באום/ צילום רוייטרס
בנימין נתניהו באום/ צילום רוייטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את ישיבת הבוקר (א') הממשלה והתייחס לרפורמת המס האמריקאית, לפיו מס החברות יופחת מ-35% ל-20%.

נתניהו אמר כי "ארה"ב קיבלה החלטה אמש שמורידה מסים. גם שם נלחמים בביורוקרטיה, אנחנו בעולם גלובלי. אסור שאנחנו נפגר בהקלות שאנחנו נותנים לסקטור העסקי שלנו, גם במסים וגם ברגולציה ובביורוקרטיה מצומצמת". 

נתניהו התייחס בדבריו גם לרפורמה ברישוי עסקים. לדבריו, "המוקד הוא הקלות לעסקים קטנים ובינוניים, אלה עמוד התווך של הכלכלה שלנו. המהלך יפחית את הנטל הרגולטורי והביורוקרטי על עסקים אלה, הוא יקל על הקמת עסקים חדשים". 

עוד ציין נתניהו שהוא ממשיך עם המאבק בביורוקרטיה. "אנחנו מקיימים ישיבת שרים שנפגשת אחת לכמה חודשים בראשותי, ואנחנו לוקחים את הגרזן, את המצ'טה, וחוצבים שבילים בג'ונגל. יש תוצאה מבורכת. אנחנו רואים בשנתיים שישראל במדד התחרותיות הבינלאומי ירדה, במובן החיובי, ממקום 27 בעולם למקום 16. אני אומר לכם את זה, ואנחנו כל הזמן אומרים, אבל אין מה שנקרא Silver Bullet, אין לך מהלך אחד שנותן לך באמת דחיפה אדירה".