גן שמואל רוכשת את מיטב רטבים בכ-30 מיליון שקל

גן שמואל התחייבה גם לשלם עד 5 מיליון שקל במשך 5 שנים ממועד השלמת העסקה, כתלות בהגעה לאבני-דרך כפי שנקבע בהסכם

עסקה עסקאות ידיים מיזוג לחיצת ידיים חתימת חוזה / צלם: פוטוס טו גו
עסקה עסקאות ידיים מיזוג לחיצת ידיים חתימת חוזה / צלם: פוטוס טו גו

חברת גן שמואל  רוכשת את החברה הפרטית מיטב תעשיות רטבים ומזון, העוסקת בייצור ושיווק מזון בשוק המוסדי והקמעוני, בין השאר של רטבים וממרחים מסוגים שונים, כגון קטשופ, חרדל, מיונז ורטבים לסלט, ובייצור מותגים פרטיים. גן שמואל תשלם לבעלי מיטב, יעקב כהן, 30 מיליון שקל, מתוכם יועברו 25 מיליון שקל באופן מיידי, ו-5 מיליון שקל יועברו לנאמן עד לקביעת התמורה הסופית על בסיס הדוחות הכספיים לשנת .2017 נוסף על כך התחייבה גן שמואל לשלם סכום של עד 5 מיליון שקל, במשך 5 שנים ממועד השלמת העסקה, כתלות בהגעה לאבני-דרך כפי שנקבע בהסכם.

מאתר מיטב תעשיות רטבים עולה, כי היא נוסדה ב-1986 במטרה לענות על דרישות המטבח המוסדי למוצרים ולרטבים איכותיים במחירים סבירים. החברה מספקת מגוון מוצרים, הכולל קטשופ, מיונז, חרדל, רטבים על בסיס מיונז ועל בסיס עגבניות, ריבות, מוצרי אפייה לקונדיטוריות, ממרחי שוקולד, חומץ, מיץ לימון משומר ואבקות מרק.

גן שמואל תממן את הרכישה, שהשלמתה תלויה בהתקיימותם של תנאים מתלים שונים, ממקורותיה העצמיים וממסגרות אשראי שוטפות. עוד מציינים בחברה, כי העסקה "אינה מהווה רכישה של פעילות מהותית". גן שמואל נמצאת בשליטת קיבוץ גן שמואל, ולצדו מחזיקים בה גם הקיבוצים גת ובית ניר. החברה, ששוויה בבורסה עומד על כ-540 מיליון שקל לאחר עלייה של כ-30% במניה בשנה האחרונה, פועלת בתחום אספקת חומרי גלם לתעשיית המשקאות הטבעיים והקלים בארץ ובעולם. כמו כן פועלת החברה בתחום הקמעוני, ומשווקת מיצים טבעיים (תחת המותג פרימור) לצרכן הסופי.

כ-80% ממכירות החברה ברבעון האחרון, שהסתכמו בכ-56 מיליון דולר (בדומה לרבעון המקביל אשתקד), הופנו ליצוא לכ-50 מדינות ברחבי העולם, בפיזור גדול בין מערב אירופה, מזרחה והמזרח הרחוק. עלייה בהוצאות מכירה ושיווק הביאה לירידה של 15% ברווח התפעולי, לרמה של כ-2.8 מיליון דולר ברבעון, ובשורה התחתונה רשמה גן שמואל רווח נקי של כ-1.1 מיליון דולר, ירידה של 54% לעומת הרבעון המקביל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה צמחו המכירות בכ-3%, לרמה של 172.8 מיליון דולר, הרווח התפעולי גדל בכ-9% ועמד על כ-14.7 מיליון דולר. בשורה התחתונה נרשמה יציבות ברווח הנקי, שעמד על כ-11 מיליון דולר. בקופת החברה היו בסוף ספטמבר מזומנים בהיקף של 12 מיליון דולר, והונה העצמי הסתכם בכ-129 מיליון דולר.

במהלך הרבעון השלישי, אגב, ביצעה גן שמואל קריאה להחזרה (recall) של מספר מוצרי מיץ תפוזים ותפוחים המיוצרים על-ידיה, מאחר שבחלק מהמוצרים עלולה הייתה להיווצר תסיסה, מה שעלול היה לגרום להשתחררות הפקק בעת פתיחת הבקבוק. להערכת החברה, היקף ההוצאות בעקבות אירוע הקריאה להחזרה אינו צפוי להיות מהותי.