בינתיים וולדמן מרוויח: מכר מניות מלאנוקס ברווח של 616 אלף דולר

מניית מלאנוקס זינקה ב-16% מאז כניסת הקרן האקטיביסטית להשקעה בחברה

איל וולדמן / צילום: תמר מצפי
איל וולדמן / צילום: תמר מצפי

בסוף השבוע שעבר עקפה מניית מלאנוקס את רף ה-60 דולר, לראשונה מאפריל 2013. בעלי המניות בחברת הטכנולוגיה יכולים להיות מרוצים מהמומנטום החיובי במניה, שהוצת על-ידי הדיווח של הקרן האקטיביסטית סטארבורד על כניסתה להשקעה במלאנוקס, לפני כשבועיים. מאז הדיווח עלתה המניה ב-16% ומלאנוקס  נסחרת כעת בשווי של 3 מיליארד דולר בנאסד"ק, כאשר אתמול (ב') מנייתה נחלשה ב-2.7% אחרי השיא של סוף השבוע.

עד היום, מלאנוקס עוד לא הגיבה רשמית לטענותיה של סטארבורד, על כך שמלאנוקס מוערכת בחסר ועליה לפעול לשיפורים תפעוליים ולבחון חלופות אסטרטגיות. סטארבורד ידועה כקרן שמובילה מהלכי שינוי משמעותיים ואף הובילה בעבר להדחת דירקטורים ומנהלים בחברות בהן השקיעה.

כלל לא בטוח שהנהלת מלאנוקס, בראשות המייסד והמנכ"ל איל וולדמן, מרוצה מהכניסה של סטארבורד להשקעה בחברה - אך ברור שוולדמן יכול להיות מרוצה מהעלייה במניה. בימים חמישי ושישי בשבוע שעבר, מתברר, וולדמן מימש אופציות לרכישת 12,500 מניות מלאנוקס ומכר אותן בבורסה, ברווח נאה. האופציות היו במחיר מימוש של 10.23 דולר בלבד, והן נמכרו במחירים של 59.11 דולר ו-60.06 דולר. בסך הכול רשם וולדמן רווח של כ-616 אלף דולר, ולאחר המהלך, נותר עם כ-1.4 מיליון מניות מלאנוקס (כולל מניות חסומות שיש ברשותו), שהשווי הנוכחי שלהן עומד על 84.5 מיליון דולר.

יש לציין שמכירת המניות על-ידי וולדמן היא "מכירה עיוורת", כלומר, מדובר במכירה במועד שנקבע מראש. במסגרת תוכנית כזאת, וולדמן למעשה מוכר את המניות כאשר אין לו שליטה על מועד המכירה, בניגוד למקרה שבו, למשל, נמכרות מניות על בסיס עלייה במחיר המניה. בכך הוא בעצם "פוטר" את עצמו מטענות על שימוש במידע פנים.

מלאנוקס מיוקנעם מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה. אתמול דיווחה החברה על שיתוף פעולה עם חברת NEC לשימוש בטכנולוגיית אינפיניבנד עבור יישומים של מחשבים בעלי ביצועים גבוהים ואינטליגנציה מלאכותית.