נעילה שלילית בוול סטריט; מניית סנאפ זינקה בחדות

בנק אוף אמריקה הכריז על תוכנית רכישה מחדש של מניותיו ■ מניות הטכנולוגיה הגדולות התאוששו מהסנטימנט השלילי בימים האחרונים ■ גירעון גדול מהצפוי במאזן הסחר האמריקאי

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים, לאחר נעילה שלילית בשווקי אירופה ובין היתר על רקע ההערכות כי המשא-ומתן על הברקזיט נתקל בקשיים. 

 

רפורמת המס האמריקאית שעברה בשבוע שעבר ממשיכה להוות גורם משמעותי בשווקים בשל הורדת מס החברות הצפויה לכ-20%. בשלב הנוכחי הצעת החוק נמצאת בשלב של גישור פערים בין הצעת הסנאט לבין הצעת הקונגרס, וההערכות לגבי מועד התחלת הרפורמה שנויות במחלוקת.

מניית סנאפ , מפעילת אפליקציית סנאפצ'אט, בלטה לאחר שברקליס הבריטי שדרג את המלצתו על המניה, בין היתר לאור העיצוב מחדש של האפליקציה וכן על רקע הטמעת מודל תמחור מודעות חדש.

בגזרת המאקרו, היום התפרסם מאזן המסחר האמריקאי לחודש נומבר. לחודש אוקטובר הראה מאזן הסחר גירעון של 43.5 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים לגרעון המאזן לחודש נובמבר הייתה 46.2 מיליארד דולר, והנתון הראה תוצאות עוד פחות טובות - גירעון של 48.7 מיליארד דולר.

בנוסף, המסחר בנפט  נרגע לאחר ההחלטה של קואליציית אופ"ק מהשבוע שעבר, לפיה המדינות החברות בארגון יאריכו את הקיצוץ בהפקת הנפט ב-9 חודשים עד לסוף 2018.

מניות הטכנולוגיה סבלו לאחרונה מסנטימנט שלילי, לאחר שאפל  הגיעה להסדר עם הממשלה האירית על תשלום של 13 מיליארד יורו ליישוב מחלוקת מסים. מגמת גביית המסים חוצה גבולות על רקע הזעם סביב שיעורי המס הנמוכים שמשלמות חברות אלה בשל תעלולים תכנוניים. בשל כך, מניות האינטרנט הגדולות ריכזו היום עניין, וביניהן אפל , פייסבוק , גוגל  ואמזון .

אתמול (ב') היו אלה מניות הפיננסים ששברו שיאים חדשים, ובראשן סיטיגרופ  ובנק אוף אמריקה . מניות הפיננסים הגדולות נהנות כבר תקופה מעליות בשל השיפור הכלכלי המתמשך שתומך ברווחיות שלהן וכן בשל הערכות כי הממשל יפחית את הרגולציה על הענף, שסובל מאז המשבר הכלכלי הגדול של סוף 2008 מרגולציה קפדנית. כמו כן, בשבוע שעבר עלה מדד הדאו ג'ונס את העלייה השבועית החדה ביותר השנה של 2.86%, כשאל נתון זה מתווספת העלייה מאמש. 

בנוסף, בנק אוף אמריקה  הודיע כי יתחיל בתוכנית רכישת מניות (Buy-back) של 5 מיליארד דולר.