סדר היום של טראמפ: 4-8 שעות טלוויזיה וארגז דיאט קולה

ה"ניו-יורק טיימס" מפרסם ממצאים מראיונות עם עובדים בבית הלבן: נשיא ארה"ב מקפיד להישאר מעודכן בנעשה במסך הקטן במשך שעות ארוכות בכל יום ■ צורך גם כתריסר פחיות של המשקה הדיאטטי

דונלד טראמפ/ צילום: רוייטרס
דונלד טראמפ/ צילום: רוייטרס

בכתבה שפרסם אמש (ש') ה"ניו-יורק טיימס", נחשפו פרטים הנוגעים לשגרת יומו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על פי מידע שנאסף בראיונות עם כ-60 עובדים בבית הלבן.

לפי הכתבה, טראמפ מתעורר כל יום בסביבות השעה 05:30 בבוקר ומתחיל לצפות בטלוויזיה כשהוא עדיין במיטתו, בחדר השינה המרכזי בבית הלבן. טראמפ צופה במהדורת החדשות ב-CNN, בתוכנית הבוקר "Fox & Friends" של רשת פוקס, ולפעמים גם בתוכנית הבוקר של רשת NBC הליברלית - "Morning Joe". בשלב השני בשגרת הבוקר, אוחז טראמפ במכשיר האייפון שלו - ומגיב על האירועים האחרונים דרך חשבון הטוויטר הידוע שלו, לפעמים עוד טרם קם ממיטתו.

מקורביו של טראמפ שהתראיינו לכתבה מעריכים כי הוא מבלה כ-4 שעות ביום - בממוצע - בצפייה בטלוויזיה, ולעתים אף כפול מכך. הם מספרים על "חוק" בבית הלבן - אף אחד לא מורשה לגעת בשלט, מלבד טראמפ ואנשי התמיכה הטכנית. בזמן פגישות בחדר האוכל, למשל, מותר להשתיק את הווליום בטלוויזיה התלויה על הקיר - אך טראמפ מקפיד שהמסך יהיה בשדה ראייתו תמיד, כדי שיוכל לעקוב אחר כותרות החדשות. במה שהפסיד בכל זאת, מתעדכן טראמפ באמצעות מכשיר אותו הוא מכנה "סופר טיבו" - מערכת הקלטה לערוצי הכבלים.

את ארוחותיו של טראמפ בבית הלבן מלווה - כמובן - הטלוויזיה, וגם אחת או שתיים מ-12 פחיות ה"דיאט קולה" שהוא צורך על בסיס יומי. 

"אני לא צופה הרבה בטלוויזיה", נוהג טראמפ לומר על פי העדויות שבכתבה, "אני יודע שהם אוהבים לומר את זה - אנשים שלא מכירים אותי. אנשים עם מקורות 'פייק', כתבים 'פייק', מקורות 'פייק'. אבל אני לא נוהג לצפות הרבה בטלוויזיה, בעיקר בגלל המסמכים. אני קורא הרבה מסמכים".