גם אדגר מכוונת למדד ת"א 125: הבטיחה גיוס 100 מיליון שקל

זרוע הנדל"ן של צור שמיר מנפיקה כדי להגדיל את שיעור החזקות הציבור מעל ל-35%, ובסיום המהלך יהוו המניות המונפקות כ-13% מהונה

דורון שנידמן / צילום: תמר מצפי
דורון שנידמן / צילום: תמר מצפי

החברות הבורסאיות ממשיכות לנצל את שוק המניות החם כדי לנקוט צעדים שיסייעו להן להיכנס להיסחר במדדים המובילים בעדכון הקרוב הצפוי בחודש פברואר. במסגרת זו עדכנה חברת הנדל"ן המניב אדגר , שבשליטת קבוצת צור שמיר של משפחת שנידמן, כי הבטיחה גיוס בהיקף של כ-100 מיליון שקל בשלב המוסדי של הנפקת הון שהיא מבצעת, וזאת במטרה להגדיל את שיעור החזקות הציבור מעל ל-35%, בהתאם לנדרש במדד ת"א 125, וכן כדי "לחזק את מבנה ההון". בסיום המהלך יהוו המניות המונפקות כ-13% מהונה של אדגר.

ההנפקה נסגרה במחיר גבוה בכ-8% ממחיר המינימום, ברמה של קרוב ל-6.6 שקלים - דומה לשווי המניה הבוקר, שעמד על כ-6.5 שקלים. זאת לאחר טיפוס של כ-20% מתחילת השנה, שהביא את אדגר לשווי נוכחי של כ-750 מיליון שקל. צור שמיר של בני הדודים מוקי ודורון שנידמן מחזיקה כיום ב-70% ממניות אדגר - עיקרן באמצעות חברת ביטוח ישיר - ולאחר ההנפקה חלקה בחברה יירד לכ-61%.

דורון שנידמן, יו"ר אדגר, הודיע על כוונתו להשקיע לפחות 5 מיליון שקל בשלב הציבורי של גיוס ההון שהחברה צפויה לבצע בימים הקרובים. באדגר צופים כי השלמת ההנפקה כמתוכנן תסייע לחברה להיכנס למדד ת"א 125, תוך שציינו כי "היכללות החברה במדדים תלויה בגורמים שאינם בשליטתה של החברה, ואין ודאות מוחלטת לעניין זה".

בכך מצטרפת אדגר לחברת ייזום הנדל"ן ישראל קנדה של אסי טוכמאייר וברק רוזן, שבאחרונה מכרו יחד עם בעל העניין אברהם אוחיון בן דוד כ-5% ממניות החברה תמורת כ-50 מיליון שקל, לצד הנפקת כ-2% נוספים מהון החברה, שיאפשרו את הצטרפותה של ישראל-קנדה לת"א 125.

אדגר, המנוהלת על-ידי רועי גדיש, פועלת בתחום הנדל"ן המניב בקנדה, בישראל, בפולין ובבלגיה, ובסך הכול מחזיקה 37 נכסים בשטח כולל של כ-360 אלף מ"ר. בימים האחרונים עדכנה החברה על מו"מ לרכישת מגדל משרדים בוורשה שבפולין, עם שטחי השכרה של כ-29 אלף מ"ר בשיעור תפוסה של כ-90% תמורת כ-105 מיליון אירו.

בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה נהנתה אדגר משערוך נכסים בהיקף של כ-23 מיליון שקל, בעיקר בזכות עליית שווי נכסיה בקנדה (שקוזזה מירידת שווי בנכסיה בפולין), כך שלמרות שהכנסותיה מדמי שכירות לתקופה זו נשחקו ב-1% לכ-166 מיליון שקל, בהשפעת שינויים בשערי מטבע, סך ההכנסות צמח ב-10% ל-189 מיליון שקל.

נוסף על כך נהנתה אדגר מוקדם יותר השנה מהכנסת מס חד-פעמית, בעקבות שינוי מבנה החזקת נכסיה בקנדה, והכנסה זאת, לצד צמצום הוצאות המימון, הובילו לזינוק של פי 8 ברווחיה בין ינואר לספטמבר, שהגיעו לכ-90 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-12 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

אדגר
 אדגר