משהב"ט מפרסם מכרז לאספקת כלי רכב לקצינים בליסינג

יקצר את זמן הליסינג ל-4 שנים במקום 5 ■ לראשונה: אופציה לרכב היברידי עם יתרון במכרז ■ שווי המכרז עומד על כ-135 מיליון שקל

ליסינג / צילום: שאטרסטוק
ליסינג / צילום: שאטרסטוק

משרד הביטחון פרסם היום (ג') מכרז חדש לאספקת כלי רכב לקצינים בדרגת סא"ל בשיטת הליסינג התפעולי. המכרז מקיף כ-1500 כלי רכב בשווי של כ-135 מיליון שקל, והוא יכלול לראשונה אופציה לכלי רכב היברידיים בקטגוריה. המכרז הוא ל-4 שנים, בשונה משנים עברו שבהן המכרז היה ל-5 שנים מה שאמור להערכת משרד הביטחון להביא להתייעלות ולחיסכון בהיקפים רחבים.

המכרז שמפורסם הוא לכלי רכב משפחתיים בנפח של עד 1600 סמ"ק לרכב בנזין/סולר ועד 1800 סמ"ק (לרכב היברידי). כלי הרכב, שיתמודדו במכרז, יידרשו להיכלל בקטגוריה של 'רכבים ירוקים', עם שעלויות אחזקה נמוכות יחסית, ורמת זיהום אוויר של עד 6 לפי תקן זיהום האוויר הישראלי. במכרז שולבו רכבים היברידיים כחלק מהמגמה לעודד צריכת דלק נמוכה וחסכונית.

חברות הליסינג שיתמודדו במכרז ידרשו לספק לצה"ל חבילת אחזקה 'הכל כלול' ובתוכה החלפת צמיגים, רכב חליפי, תיקון ואחזקה, השתתפות עצמית ועוד. ע"פ ניתוחים כלכליים שנערכו לקראת פרסום המכרז, במשרד הביטחון ובצה"ל מעריכים שרוב חברות ליסינג צפויות להתמודד בו. במכרז הקיים הספקיות המרכזיות היו אלדן אלבר וליס4 יו.

על פי הערכות בענף הליסינג ההצעות שיוגשו למשרד הביטחון במכרז הנוכחי יהיו יקרות יותר, הן בשל העלייה בקטגוריה של כלי הרכב אותם רוצה צה"ל והן בשל תקופת הליסינג הקצרה יותר. עם זאת ייתכנו שיתופי פעולה בין יצרנים/יבואנים לבין חברות ליסינג כדי להחדיר דגמים ספציפיים מוזלים למכרז.