ועדת הפנים סיימה להכין חוק ההמלצות לקריאה שנייה ושלישית

בסביבת נתניהו ציינו בפניו כי החקיקה נגד רשויות החקירה והאכיפה מזיקה לו מבחינה פוליטית ■ לא ברור אם החוק יעלה להצבעה היום או בשבוע הבא

דוד ביטן ודוד אמסלם / צילומים: איל יצהר ויצחק ההרי דוברות הכנסת
דוד ביטן ודוד אמסלם / צילומים: איל יצהר ויצחק ההרי דוברות הכנסת

ועדת הפנים של הכנסת סיימה להצביע על 1,281 הסתייגויות של האופוזיציה לחוק ההמלצות, וברוב של 8 חברי כנסת נגד חמישה, השלימה את הכנת החוק להצבעה במליאה. החוק שיזם ח"כ דוד אמסלם אוסר על המשטרה לפרסם את החלטתה בנוגע לחומר הראיות כאשר היא מגישה אותו לפרקליטות.

בראשית השבוע שאלנו את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעת שהותו בפריז, האם הוא מתכוון להמשיך לתמוך בחוק ולהצביע בעדו במליאה (אחרי שהנוסח רוכך כך שלא יחול על החקירות הפתוחות, כולל תיק 1000 ותיק -2000), וראש הממשלה סירב להשיב ל"גלובס" על כך.

ל"גלובס" נודע כי גורמים בסביבת ראש הממשלה ציינו בפניו כי החקיקה נגד רשויות החקירה והאכיפה מזיקה לו מבחינה פוליטית, וכי עליו לשקול אם להמשיך עם החקיקה בתחום. נכון להיום (ד') לא ברור אם החוק יעלה להצבעה היום או בשבוע הבא.

נוסחו החדש של החוק מחריג חקירות פתוחות ומותיר ליועץ המשפטי לממשלה שיקול-דעת בתיקים שיש בהם פרקליט מלווה (כלומר תיקים נגד נבחרי ציבור ונגד משפחות פשע) האם לאפשר למשטרה לפרסם את עמדתה בנוגע לטיב הראיות. נוסח מוקדם יותר של החוק, שכלל איסור מפורש על סיכום הראיות בתיק, הוסר במהלך הדיונים בוועדה.