וול סטריט; הדאו שבר שיא נוסף; הפד צופה 3 העלאות ריבית ב-2018

מדד המחירים לצרכן האמריקאי תאם את התחזיות, מדד הליבה מתחת לתחזיות ■ הפדרל ריזרב העלה את הריבית ל-1.5% והעלה את תחזיות הצמיחה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

הריבית בארה"ב עלתה היום בהתאם לתחזיות המוקדמות לרמה של 1.5%. הפדרל ריזרב צופה 3 העלאות ריבית ב-2018. בנוסף מתכוון הפד להמשיך ולצמצם את המאזן שלו ובחודש ינואר הוא מתכן למכור אגרות חוב בהיקף של 20 מיליארד דולר. התחזיות בוול סטריט תאמו את המדיניות עליה הצהירה ג'נט ילן והשווקים סגרו בעליות שערים.

 

לשכת העבודה האמריקאית פרסמה את מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר והוא עומד על 0.4%, בהתאם לתחזיות. מדובר בעלייה מחודש אוקטובר אז עמד המדד על 0.1%. מדד הליבה ירד, בניגוד לתחזיות, מן החודש שעבר, והוא עומד על 0.1%. מדובר בפער של 0.3% בין מדד המחירים לצרכן למדד הליבה.

מלאי הנפט השבועיים בארה"ב ירדו באופן מפתיע ב-5.1 מיליון חביות בהמשך לירידה של 5.6 מיליון חביות בשבוע שלפני והערכות כי המלאים ירדו ב-3.6 מיליון חביות.

מניית טבע הדואלית ריכזה עניין בעקבות ההערכות לפיהן החברה עתידה לפטר כ-7,000 עובדים ברחבי העולם. 

למרות הספדים רבים למרכזי הקניות, רכישת ענק בסקטור: ענקית מרכזי הקניות ווסטפילד קורפ (Westfield Corp) המנהלת עשרות מרכזי קניות בארצות הברית ובאירופה אישרה בליל אמש הצעת רכש בשווי של כ-16 מיליארד דולר מחברה צרפתית בשם Unibail-Rodamco SE. נכון להיום ווסטפילד נסחרת בבורסת אוסטרליה והיא עלתה היום במסחר בכ-13.5%. העסקה מגיעה על רקע תקופה ארוכה של ירידות במכירות החנויות האמריקאיות בשל צמיחה של תחום ה-E-commerce.