מנכ"לי חברות הייטק לעובדי טבע המפוטרים: הצטרפו אלינו

בין החברות שפנו לעובדי טבע: Yotpo, קלטורה, פיוניר, Cortica, Bidalgo ועוד

מפעל טבע
מפעל טבע

מנהלי חברות הייטק בישראל החליטו שלא להישאר אדישים למצבם של אלפי מפוטרי טבע. רגע לפני ההודעה הרשמית על מספר המפוטרים, שיגרו מנכ"לי החברות מכתב הקורא למפוטרים להצטרף אליהם. 

רובן של החברות מחפשות משרות בשרות לקוחות והנדסה. קלטורה מציעה בנוסף לקליטת עובדים גם סיוע למפוטרים לקראת ראיונות עבודה, קורטיקה המחפשים עובדים מתחום מוצר טכני, בידלגו, אינראקטיב, ווינדוורד, וויביטז המעוניינים להעסיק עובדים בעיקר בתחומי פיתוח מוצר וקריאייטיב.

להלן נוסח המכתב: "כמו כל עם ישראל, התעוררנו למציאות שחברת טבע החליטה והודיעה על פיטוריהם של אלפי עובדים בישראל. אולי החברה הכי 'ישראלית' שצמחה פה בעשורים האחרונים. החברה החליטה לחסל פעילויות שלמות בארץ והודיעה על כך בהודעה לקונית לבורסה. ואתם העובדים - מה אתכם? אנו מאמינים שכל סוף הוא התחלה חדשה.

"גם את חלקינו פיטרו מחברות הייטק במהלך השנים, אך לעתים זה גורם לחשוב אחרת. לצאת מאזור הנוחות שלי ולחשוב איך אני יכול למקסם את הפוטנציאל שלי ושל האנשים שמסביבי. לכן אנו מציע לכם לבדוק מה קורה עם הסטארט-אפים הישראלים. נכון לעכשיו, ההייטק הישראלי צמא לגיוס מאות ואלפי עובדים חדשים למשרדים שונים, בהם אנשי פיתוח ותכנות, מכירות, ניהול לקוחות ושיווק ועוד.

"מי שרוצה להיות חלק ממשהו ישראלי, גדול, משפיע ולאורך זמן מוזמן לפנות אלינו. להתראות בקרוב, נשמח לקלוט כל עובד פוטנציאלי".

על המכתב חתומים מנכ"לי החברות, בהן גם סטארט-אפים בשלבים שונים. תומר תגרין, מנכ"ל Yotpo, רון יקותיאל, מנכ"ל קלטורה, קרן לוי, מנכ"לית פיוניר, יגאל רייחלגאוז, מנכ"ל Cortica, פלאי בארי, מנכ"ל Bidalgo ; זיו אלול, מנכ"ל Inneractive, זוהר דיין, מנכל Wibbitz ועמי דניאל, מנכ"ל Windward.

לא ברור כיצד יוכלו החברות שיצאו ליוזמה המבורכת, לגייס ולסייע בפועל למצבם של עובדי ייצור מפוטרים. עם זאת, יש לקוות כי המכתב יגרום לחברות הייטק גדולות ובכלל חברות במשק, להצטרף אליהן.