קרן הריט מניבים רוכשת בניין משרדים בכפר-סבא בכ-61 מ' ש'

כ-34 מיליון שקל מהתמורה, יחד עם התשלום הראשון, ישמשו לפירעון משכנתא של המוכרים הרובצת על המקרקעין

הבניין בכפר סבא שרכשה קרן הריט מניבים / צילום: מניבים
הבניין בכפר סבא שרכשה קרן הריט מניבים / צילום: מניבים

קרן הריט "מניבים " רוכשת בניין משרדים עם קומת מסחר בכפר-סבא בעבור כ-61 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). מדובר בבניין משרדים חדש, שבנייתו הושלמה לאחרונה, הממוקם ברחוב יהלום בנימין מספר 5 באזור התעשייה הוותיק של העיר כפר-סבא. הבניין בן שבע הקומות כולל שטח בנוי של כ-5,700 מ"ר למשרדים מעל קומת מסחר במפלס הרחוב, וכן ארבעה מרתפי חניה המכילים 135 מקומות חניה, וכ-120 מ"ר מחסנים.

על פי מתווה העסקה אותה דיווחה קרן הריט לבורסה, החברה תפקיד בנאמנות כ-6.08 מיליון שקל במועד חתימת ההסכם, וזאת עד לרישום הערת אזהרה לטובתה על המקרקעין והבניין. יתרת התשלום תועבר למוכר 14 יום ממועד החתימה. עוד דיווחה קרן הריט כי כ-34 מיליון שקל מהתמורה, יחד עם התשלום הראשון, ישמשו לפירעון משכנתא של המוכרים הרובצת על המקרקעין, וכי התשלום על העסקה מגיע מתמורת הנפקת אג"ח (סדרה א') של החברה.

עוד דיווחה החברה לבורסה כי: "נכון למועד הרכישה עומד שיעור התפוסה של שטחי המשרדים בבניין על כ-90% בעוד שיעור התפוסה של שטחי החניות עומד על כ-80%. לאחר השכרתו המלאה הוא צפוי להניב NOI של כ-4.4-4.6 מיליון שקל בשנה". על פי קרן הריט, מדובר בכ-25 שוכרים קיימים בבניין.

נציין כי העסקה כוללת את בניין המשרדים החדש אולם אינה כוללת בניין ישן לתעשייה ומשרדים המצוי על אותו השטח שנשאר בבעלות המוכרים, בעלים פרטיים.

עופר אברם, מנכ"ל מניבים, אמר היום כי "אנו שמחים על השלמת רכישה נוספת בהתאם לאסטרטגיית החברה. מדובר בנכס במיקום מצוין אשר כבר היום נהנה מתפוסה כמעט מלאה. דמי השכירות הנוכחיים בבניין שרכשנו הינם נמוכים באופן יחסי, אנחנו מזהים פוטנציאל להעלאתם בעתיד".

נציין כי קרן הריט מניבים מחזיקה בנוסף בנכסים בראש העין, ירושלים, הר טוב ורחובות. בעלי המניות העיקריים בקרן הם גופים מוסדיים בהם בנק הפועלים (פועלים שוקי הון), מיטב דש, אי בי איי, אוניברסיטת בר אילן, הלמן אלדובי, קרן הפנסיה גלעד, והראל.