מגמה מעורבת בסיום באירופה; התקדמות במו"מ להשלמת הברקזיט

ביפן פורסם היום מדד סקר ה"טאנקן" לרבעון האחרון, שהצביע על רמה של 25 נקודות, הגבוהה ביותר מזה 11 שנים

מגמה מעורבת סגרה את המסחר בשוקי אירופה היום, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים. זאת לאחר העלאת הריבית שלשום על ידי הפדרל ריזרב.

 

מניית H&M ריכזה עניין לאחר שהחברה הציגה תוצאות מאכזבות לרבעון האחרון. 

התקדמות במגעים בין בריטניה לאיחוד האירופי על יישום הברקזיט. מדינות האיחוד האירופי אישרו היום מעבר לשלב השני בהיפרדות מבריטניה מה שאומר שכבר בזמן הקרוב יחלו המגעים לחתימה על הסכמי סחר חדשים ועל מדיניות ההגירה. על פי הערכות של פרשנים באירופה, הסכם סחר חדש בין האיחוד לבריטניה ייחתם תוך 6 חודשים עד 9 חודשים.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי נתוני המאקרו מצביעים על המשך שיפור בכלכלה העולמית תוך עליה איטית בסביבת האינפלציה הגלובלית. מגמות אלו, בשילוב סביבת ריבית שעודנה נמוכה מאוד, הביאו לשיפור ברווחיות הפירמות, ותמכו בהתייקרות אפיקי ההשקעה המנייתיים וירידה במרווחי הסיכון באפיקים הקונצרניים בעולם ובישראל.

"ככל שהמגמות החיוביות בכלכלה העולמית תמשכנה, ניתן לצפות למעבר הדרגתי לסביבה מוניטארית מרחיבה פחות בהשוואה לשנים האחרונות. דוגמא נקודתית לכך ניתנה השבוע עם העלאת ריבית נוספת על ידי הבנק המרכזי בארה"ב. עליה בסביבת הריבית עשויה להביא לאורך זמן לשינוי באופן התמחור של כלל אפיקי ההשקעה בתיקים", אומרים בלאומי.

מרבית שוקי המניות של אסיה נסחרו היום (ו') בירידות. 

 

ביפן פורסם היום מדד סקר ה"טאנקן" לרבעון האחרון, שהצביע על רמה של 25 נקודות, הגבוהה ביותר מזה 11 שנים. 

ביקורו של נשיא דרום קוריאה בסין נמשך, ואליו הצטרפו נציגי תאגידים מהמדינה, בהם יונדאי ו-LG, במטרה לקדם שיתופי פעולה מסחריים בין המדינות.

אתמול הודיעה הרשות המוניטרית של הונג-קונג כי תעלה את הריבית ב-0.25% לרמה של 1.75%, בעקבות החלטת הבנק המרכזי האמריקאי.

כאמור וכצפוי, הפד העלה שלשום את הריבית בארה"ב ב-0.25%, לטווח שבין 1.25% ל-1.5%. בנוסף, הבנק המרכזי צופה 3 העלאות ריבית ב-2018. כמו כן, מתכוון הפד להמשיך ולצמצם את המאזן שלו ובחודש ינואר הוא מתכנן למכור אגרות חוב בהיקף של 20 מיליארד דולר.

מניית חברת הנדל"ן והתשתיות  Sunac China   צנחה בכ-8% לאחר ההחברה הודיעה כי תמכור מניות של החברה הבת  Sunac International Investment בהיקף של כמיליארד דולר. 

חברת  Dalian Wanda Group מסין דיווחה בתגובה לפרסום בעיתונות המקומית כי הכנסותיה בשנת 2017 צפויות להיות גבוהות מ-30 מיליארד דולר.