נעילה מעורבת בבורסה בת"א; מניית טבע עלתה ב-2.4%

יום לאחר השביתה הגדולה, טבע המשיכה לרכז עניין על רקע השיבושים הקשים בעבודה בחברה ■ דיווח ברויטרס: פריגו עשוייה לרכוש חטיבה ממרק ב-4.7 מיליארד דולר

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ב') במגמה מעורבת. באסיה נרשמה מגמה חיובית והמסחר בבורסות וול סטריט ואירופה מתנהל בעליות.

 

את העניין בבורסה המשיכה לרכז טבע וזאת יום לאחר השביתה הגדולה במשק שארגנה ההסתדרות לאות הזדהות עם עובדי החברה. נזכיר, טבע  הודיעה ביום חמישי על פיטורי 14,000 עובדים מהם 1,750 בישראל. החברה תחסוך בעקבות המהלך 3 מיליארד דולר בשנתיים ובכך תקל על תזרים המזומנים שלה בשנתיים הקרובות, אז תפרע החברה סכומים לא מבוטלים לבעלי האג"ח.

לפעולות החברה כמו גם להחרפת היחס של הממשלה לחברה יש השפעות לא טובות על טבע אך לטווח הארוך, מנקודת המבט של המשקיעים, מדובר במהלך חיובי, כל עוד החברה לא תשבור את הכלים עם הממשלה שמעניקה לה הטבות מס נדיבות. בינתיים העלה UBS את מחיר היעד של החברה, לאור תוכנית ההתיעלות של החברה, ל-20 דולר. ההסתדרות הודיעה כי עובדי טבע ישביתו מחר את פעילות החברה בכל האתרים בישראל.

מניה נוספת שריכזה עניין היא פריגו  על רקע הדיווח ברויטרס כי החברה צפויה לחזור לבצע רכישות כשהפעם המועמדת היא חטיבה של מרק. על פי הדיווח פריגו תתמודד על רכישת החטיבה בתחום בריאות הצרכן (תרופות ללא מרשם, ויטמינים ותוספי תזונה) בעסקה שעשויה להגיע לרמה של 4.7 מיליארד דולר.