האם התעשיינים ניסו להסתיר לוביסטים בדיון על סימון המזון?

הבוקר פנתה ח"כ פארן ללוביסטית של התאחדות התעשיינים: "אני לא מזהה אותך, תענדי את הסרט הכתום" ■ ההתאחדות: "היא משתתפת קבועה ומוכרת, לא היה ניסיון להחביא דבר"

 

לא מעט דובר על הלחצים של הלוביסטים של תעשייני ויבואני המזון במהלך העיסוק ברפורמת סימון המדבקות האדומות על מוצרי המזון המזיק, אך כעת אלה הגיעו לנקודת שיא נוספת. בדיון שמתקיים הבוקר (ב') בוועדת הבריאות העבודה והרווחה של הכנסת, הבחינה חברת הכנסת יעל פארן (המחנה הציוני) בלוביסטית שהיא לא זיהתה, עו"ד רוית ארבל, יועצת משפטית חיצונית להתאחדות התעשיינים, ודרשה ממנה להוציא מהכיס את הסרט הכתום שאותו מחויבים לענוד הלוביסטים, ולשים אותו עליה. בין השתיים התנהל ויכוח, כאשר ארבל טענה, כי היא לא לוביסטית "קלאסית", וסברה שהסרט הכתום ניתן לה בטעות, אך לבסוף שלפה את הסרט הכתום וענדה אותו.

שעון החול של משרד הבריאות הולך ואוזל בניסיון להצליח להעביר את תקנות סימון המזון לפני סוף השנה. למועד משמעות גדולה: בסוף השנה עלול משרד המשפטים לטרפד ולדחות את הרפורמה בשנתיים נוספות, זאת בעקבות ההחלטה כי כל החלטה שלא תיכנס לתוקף במהלך 2017 תעבור לטיפול משרד המשפטים. לשם כך נקבעו השבוע באופן חריג שני דיונים - בוועדת הבריאות של הכנסת היום (ב') ומחרתיים (ד') בוועדת הבריאות, הרווחה והעבודה, בראשות ח"כ אלי אללוף.

מהתאחדות התעשיינים נמסר בתגובה: עו"ד ארבל היא יועצת משפטית מלווה של איגוד המזון, וחלק מיועציה המקצועיים הקבועים של ההתאחדות. רוית משתתפת קבועה ומוכרת בדיוני הכנסת, וכמובן שלא היה ניסיון להחביא דבר. ההתאחדות תחדד את הנוהל עם יועציה בכדי למנוע טעויות מסוג זה".