סאני תקשורת תספק מכשירי סלולר למשרדי הממשלה

יבואנית מכשירי סמסונג דורגה ראשונה במכרז של האוצר מעריכה כי זכייה זו תגדיל מכירותיה ופעילות רשת השירות והמעבדות שהיא מפעילה

יעקב לוקסנבורג / צילום:תמר מצפי
יעקב לוקסנבורג / צילום:תמר מצפי

סאני תקשורת  הודיעה היום (ב') כי דורגה ראשונה במכרז שקיים החשב הכללי באוצר (חשכ"ל) לאספקת מכשירים סלולריים למשרדי הממשלה. לדברי סאני, מדובר בפעם השלישית ברציפות שהחברה מדורגת ראשונה במכרז החשכ"ל מבין המציעים השונים.

סאני תקשורת עוסקת ביבוא ושיווק בישראל של מכשירים סלולריים מתוצרת סמסונג ללקוחות שאינם מפעילים סלולריים. במכרז הנוכחי הציעה החברה שלושה דגמים מרכזיים של סמסונג המשווקים על ידה בישראל: גלקסי S7, נוט 8 ו-A7 פרו. לדברי החברה, בסמוך לאחר סיום הליך ההתמחרות המקוון, נמסרה לה הודעה בעל פה ולפיה הצעתה דורגה ראשונה.

בסאני הדגישו כי בשלב זה אין ביכולת הנהלתה להעריך את היקף ההכנסות שינבעו לה מאספקת המכשירים, משום שעל פי תנאי המכרז, היקף ההזמנות בפועל מותנה בשיקול דעת של משרדי הממשלה השונים ובהתאם לצרכי המשתמשים. עם זאת, להערכת החברה, הזכייה במכרז תאפשר לה להציע את המכשירים גם למשפחות העובדים, ובאופן זה להגדיל את היקף המכשירים הנמכרים ולהרחיב את פעילות רשת השירות והמעבדות הצומחת של החברה.

סאני תקשורת נסחרת כיום לפי שווי של כ-420 מיליון שקל, לאחר שמנייתה זינקה בכ-300% בשנה האחרונה. בתשעת החודשים הראשונים של 2017 הציגה החברה צמיחה של 20% בהכנסות ל-828 מיליון שקל. הרווח הגולמי צמח באותה התקופה ב-90% ביחס לתקופה המקבילה ל-127 מיליון שקל, וה-EBITDA (רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות) זינק ב-139% ל-84 מיליון שקל.

בשורה התחתונה הציגה סאני רווח נקי של 38 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים השנה, המשקף צמיחה של 184% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בעל השליטה בסאני תקשורת הוא יעקב לוקסנבורג, שמחזיק ב-46% במניותיה באמצעות חברת לפידות קפיטל שבשליטתו.