ורינט רוכשת את Next IT, חברת בינה מלאכותית, תשלם עד 51 מיליון ד'

"תאיץ את יכולות ורינט בתחומי הענן והאוטומציה" * מעלה תחזיות לשנת הכספים הבאה: מצפה לתוספת של 10 מיליון דולר בהכנסות שנת 2019

דן בודנר / צילום:  איל יצהר
דן בודנר / צילום: איל יצהר

זמן קצר לפני סיום שנת 2017, חברת הטכנולוגיה ורינט מודיעה על ביצוע רכישה נוספת ומעלה את התחזיות לשנת הכספים הבאה, שתחזיות ראשוניות לגביה פורסמו רק לפני כשבועיים.

ורינט, המספקת מערכות ושירותים בתחום המודיעין העסקי והביטחוני, הודיעה אתמול (ג') על רכישת חברת Next IT, המפתחת טכנולוגיה מבוססת אינטליגנציה מלאכותית, המאפשרת לחברות לקיים שיחות עם לקוחותיהן באמצעות "עוזרים וירטואליים". החברה הנרכשת פועלת ממדינת וושינגטון בארה"ב ומברזיל. ורינט משלמת 29.5 מיליון דולר במזומן עבור החברה, וסכום נוסף של עד 21.5 מיליון דולר ישולם בעתיד בכפוף לעמידה ביעדים שהוגדרו לחברה הנרכשת עד שנת 2021, כלומר היקף הרכישה עשוי להגיע עד 51 מיליון דולר.

חלק מהסכום ששולם מיועד להחזר חובות של Next IT, וסכום הרכישה מומן על-ידי מקורותיה העצמיים של ורינט. בסוף הרבעון השלישי, היו בקופת ורינט כ-382 מיליון דולר. לאחרונה היא רכשה את החברה הבריטית EG Solutions העוסקת באופטימיזציה של כוח אדם ומספקת פתרונות בק-אופיס, תמורת כ-34 מיליון דולר.

"אנו ממשיכים לבצע את אסטרטגיית החדשנות שלנו, הכוללת ביצוע רכישות להרחבת היצע המוצרים שלנו", מסר מנכ"ל ורינט, דן בודנר.

לדברי בודנר, הרכישה תאיץ את יכולותיה של ורינט בתחומי הענן והאוטומציה, והיא תתרום להכנסות ולרווחי החברה. "אנחנו מאמינים שהמשך החדשנות של ורינט בתחום טכנולוגיות האינטליגנציה המלאכותית - כמו Machine learning, רובוטיקה ועיבוד שפה טבעית - ממצבים אותנו לקראת צמיחה מואצת", הוסיף בודנר.

עלייה צפויה של 10% ברווח השנתי

כאמור, במקביל לדיווח על הרכישה, ורינט מעדכנת כלפי מעלה את תחזיותיה לשנת הכספים 2019 (שנת הכספים של ורינט מתחילה בחודש פברואר, ושנת הכספים 2019 תתחיל בפברואר 2018).

לפי ההודעה, "למרות שזו רכישה קטנה ל-ורינט, מכיוון שלאחרונה סיפקנו תחזית ראשונית ל-2019, אנו מעדכנים אותה כעת". בחברה מצפים לתוספת של 10 מיליון דולר בהכנסות ושל 3 סנט ברווח הנקי למניה Non-GAAP בשנת הכספים הבאה. ורינט מעדכנת שההכנסות מהתחום העסקי-אזרחי (Customer Engagement) יצמחו ב-6% ולא ב-5% כפי שצפתה קודם, כאשר אין שינוי בצפי הצמיחה בהכנסות התחום הביטחוני (סייבר) - כ-10%. ההכנסות בשנת הכספים 2019 יסתכמו ב-1.225 מיליארד דולר (עם סטייה של עד 2% כלפי מעלה או מטה), והרווח הנקי למניה יהיה 3.03 דולר (כ-196 מיליון דולר), צמיחה של כ-10% לעומת התחזית לשנת הכספים הנוכחית.

התחזית היא על בסיס Non-GAAP, כשהרווח החשבונאי (GAAP) צפוי להיות מושפע בין היתר מהפחתות של נכסים בלתי מוחשיים בסך 49-53 מיליון דולר ומהפחתות נוספות בהיקף 12 מיליון דולר, וכמו כן מהכרה בתגמולים מבוססי ההון לעובדים, בהיקף של 60-70 מיליון דולר.

ורינט צמחה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ב-6.6% להכנסות של 816 מיליון דולר, והרווח הנקי שלה על בסיס Non-GAAP הסתכם בתקופה זו ב-112 מיליון דולר, עלייה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שווי השוק של החברה בנאסד"ק הוא 2.6 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 15% במניה בשנה האחרונה.