אחרי 6 שנים ו- 2 מיליארד ד', מג'יק ליפ חשפה משקפיים חכמים

חברת המציאות המוגברת, המסקרנת והממומנת בעולם, אמורה להשיק את המוצר הראשון שלה במהלך 2018 ■ רבים הטילו ספק ביכולתה לפתח אותו

 

סטארט אפ / צילום: / א.ס.א.פ קרייטיב
סטארט אפ / צילום: / א.ס.א.פ קרייטיב

רבים בעולם הטכנולוגיה לא האמינו שהרגע הזה יבוא, רבים אחרים לא יאמינו עד להשקה הרשמית, אבל מג'יק ליפ סוף סוף החלה לפרוע את השטרות. חברת המציאות המוגברת, בראשות המייסד האקסטצנטרי רוני אבוביץ', חשפה את המוצר הראשון שלה.

הערכה, שנקראת Magic Leap One, כוללת משקפיים חכמים בעיצוב רטרו, שמתחברת למחשב בצורת דיסקית המכונה Lightpack ולבקר שליטה. הערכה אמורה לצאת לשוק במהלך 2018, כשמפתחים יוכלו לבנות עבורה אפליקציות כבר בתחילתה. מחירה עדיין אינו ידוע. ההבטחה הגדולה הטמונה במוצר היא היכולת לשפר באופן דרמטי את חוויית השילוב בין העולם האמיתי לווירטואלי, שעדיין נמצאת בראשית פיתוחה. בחברה מבטיחים שבאמצעות הערכה אפשר יהיה "למקם טלוויזיה וירטואלית על הקיר, ללכת ולחזור, והטלוויזיה עדיין תהיה במקום שבו השארת אותה". היא תעשה זאת באמצעות יכולות עיבוד קול, תמונה, מחוות גוף, תנועות עיניים והטיות ראש.

מג'יק ליפ נחשבת לחברת המציאות המוגברת המסקרנת בעולם, ולאחת המעניינות בעולם הטכנולוגיה בכלל. במהלך יותר משש שנות פעילות, שנחשפה רק ב-2014, היא גייסה כ-1.9 מיליארד דולר מחברות כמו גוגל ועליבאבא. החברה שמרה על מעטה חשאיות, מיעטה להיחשף בתקשורת, ועד כה לא הצליחה להציג מוצר. לפי כמה מהדיווחים, היא התקשתה במשך זמן רב למזער את הטכנולוגיה שלה כך שתשתלב בהתקן נייד.

במגזין "רולינג סטון", שהוזמן למג'יק ליפ כדי להתנסות בהדגמת המוצר, דיווחו כי אפשר לראות באמצעותו דמויות וירטואליות שמגיבות לתנועות עיניים, לקרוא ספר קומיקס דמיוני ואפילו לצפות בהופעות חיות מול עיני המשתמש. הכתב בריאן קרסנט דיווח כי "לא היו קפיאות או האטות, אפילו כשהתקרבתי מאוד והתרחקתי מאוד מהאובייקטים".

עוד נכתב בדיווח כי מג'יק ליפ תציע שני גדלים של המשקפיים, עם אפשרות להתאים חלק ממאפייניהם לפני המשתמש, ושהיא עובדת על האפשרות לשלב בהם עדשות מדע. לצד המחשב קל-המשקל שיצטרכו המשתמשים לשאת ויכלול כרטיס גרפי ייעודי, המשקפיים אמורים לכלול מחשב נוסף בעל כוח עיבוד חלש יותר, שיכלול יכולות למידת מכונה ויידע לזהות את העולם סביבו.

לחלק מכתבי הטכנולוגיה, כמו אנשי האתר The Verge, הפרויקט מזכיר את Hololens, המשקפיים החכמים של מיקרוסופט. אלא שמיקרוסופט עדיין לא הצליחה (ואולי גם לא מעוניינת) לפתח גרסה צרכנית זולה של המוצר שלה. עד כה ענף המשקפיים החכמים לא הצליח להגיע לקהל הרחב, עם כשלונות כמו גוגל גלאס (שזכתה בהמשך להצלחה מסוימת בקרב ארגונים) או הספקטקלס של סנאפ. משקיעי מג'יק ליפ, שהתרשמו עמוקות מהטכנולוגיה שלה, מקווים שבשנה הבאה היא תצליח לשנות זאת.