ערוץ 20 מקשיח עמדות: "בלי רישיון חדשות קבוע – נסגור"

מועצת הכבלים והלוויין שתתכנס בשבוע הבא עשויה להעניק לערוץ 20 אישור לשדר חדשות למשך תקופת ניסיון של שנה ■ בערוץ שהודיע השבוע כי הוא נערך לסגירה מודיעים כעת כי לא יסתפקו בהחלטה כזאת

מנכ"ל ערוץ 20, שכי פרנץ, פנה היום לשר התקשורת, איוב קרא, בדרישה שמועצת הכבלים והלוויין תעניק לערוץ רישיון לשדר חדשות באופן מלא וקבוע. "הערוץ לא יסכים לקבל כל החלטה אחרת, מלבד האישור המלא להקמת מערך חדשות כאמור בהחלטה המקורית. כל בר דעת מבין שהקמת מערך חדשות מחייבת השקעה כלכלית כבדה וגיוס צוות עיתונאים ועובדים, שיוותרו על מקומות עבודה ויצטרפו לשורותיו של מערך החדשות של ערוץ 20". הקמת מערך כזה, כך נטען, "אינה יכולה להיות תלויה בגחמות של הרגולטור".

כזכור, לאחר שמוקדם יותר השבוע הודיעו בערוץ כי הם נערכים להחזרת הרישיון וסגירת הערוץ, נקבעה ישיבה של מועצת הכבלים והלוויין ליום חמישי הבא. כפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר חוות הדעת המלאה של המשנה ליועמ"ש, מאיר לוין, כוללת אפשרות שלפיה הערוץ יקבל אישור לשידור חדשות במשך תקופה קצובה של שנה, שבמהלכה תיבחן התנהלותו - על רקע ההפרות הרבות שביצע לטענת מועצת הכבלים - כך ש"העמידה בהוראות החוק והרישיון תהיה תנאי לחידוש האישור מעבר לתקופה הראשונה".

על פי הערכות ,מועצת הכבלים והלוויין עשויה לאמץ את העמדה הזאת, ובכך לאפשר לערוץ להתחיל להפעיל את מהדורת החדשות, שאישור לה הוא מבקש כבר כשנה. אך כעת, כאמור, בערוץ מודיעים כי גם החלטה כזאת לא תספק אותם.

"נבקש להזכיר שהרישיון מקנה לערוץ אפשרות לשדר חדשות... ולפיכך מתן האישור אין בו משום 'בונוס' או 'מתנה'", נכתב עוד במכתב של פרנץ. "אילולא כלל הרישיון אפשרות לשידור חדשות, ספק אם היו בעלי הערוץ ניגשים למכרז להפעלתו… כיום מתברר, לתדהמתנו, כי המועצה למעשה הוליכה שולל את בעלי הערוץ לאורך כל הדרך, ולא התכוונה כלל להעניק באופן סופי את מתן האישור לשידור חדשות. אנו מאוכזבים מהתנהלותה המזלזלת של רשות ציבורית, שגרמה לחברה פרטית להוציא עשרות מיליוני שקלים, תוך מצג שווא כי קיים עבורה אופק כלכלי".

לאור זאת כותב פרנץ כך: "אנו מודיעים בזאת, כי ככל שיש אמת בפרסומים בתקשורת, לפיהם עתידה המועצה להתכנס ולהחליט לשנות את ההחלטה המקורית, בשיהוי ניכר של שנה, הרי שאין צורך בהתכנסות ובקבלת ההחלטה, היות שהערוץ לא יסכים לקבל תנאי כה בוטה ולא סביר, שפירושו המשך ההתעמרות בערוץ, בעובדיו ובצופיו. לא ניתן לקנות אותנו בנזיד עדשים".

ממשרד התקשורת וממועצת הכבלים והלוויין טרם התקבלה תגובה.