נעילה חיובית בוול סטריט; מניית טבע קפצה ב-6%

בגזרת המאקרו: עלייה בתמ"ג מרבעון שלישי בשנת 2016 לרבעון השלישי השנה ותביעות דמי האבטלה ■ מניות הטכנולוגיה הגדולות מרכזות עניין לאחר יומיים רצופים של ירידות ■ תגובות ראשונות בשוק לרפורמת המס של טראמפ

NYSE / צילום: רויטרס
NYSE / צילום: רויטרס

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרו היום (ה') בעליות שערים, זאת, על רקע אישור רפורמת המס בקונגרס אתמול והמסחר המעורב בבורסות אירופה ואסיה. מדד הדאו ג'ונס עלה בכ-94 נקודות.

 

הביטקויין ירד זה היום הרביעי ברציפות. ביום ב' הגיע המטבע הוירטואלי לשווי שיא שנשק לשווי של 20,000 דולר ומאז הוא צונח. היום המטבע נסחר סביב שווי של 15,000 דולר. 

בגזרת המאקרו, מוקדם יותר התפרסם שיעור העלייה בתמ"ג ב-12 החודשים האחרונים כשהוא עומד על 3.2%. הנתון מגלם את העלייה בתמ"ג מסוף הרבעון השלישי בשנה שעברה (2016) לסוף הרבעון השלישי השנה הזו. בשנה שעברה הנתון הראה עלייה של 3.3% והאנליסטים צפו כי הנתון השנה יראה תוצאה דומה.

כמו כן התפרסם גם נתון תביעות דמי האבטלה השבועיות והוא עומד על 245 אלף. הנתון מגלם את כמות אנשים שתבעו דמי אבטלה בפעם הראשונה בשבוע האחרון. בשבוע שעבר הנתון עמד על 225 אלף והאנליסטים צפו כי הנתון השבוע יעמוד על 232 אלף.

תגובות החברות לרפורמת המס של טראמפ: אמש הודיעה ענקית התקשורת AT&T  כי אם הנשיא יחתום על רפורמת המס לפני חג המולד (25.12) היא תחלק בונוס על-סך של 1,000 דולר לכ-200 אלף עובדים בשל הטבות המס של טראמפ. מנכ"ל AT&T הרחיב ואמר כי אם הרפורמה אכן תעבור, החברה תשקיע כמיליארד דולר בפיתוחים חדשים ותפתח 7,000 מקומות עבודה חדשים.

בנוסף, Fifty Third Bancorp  ו-וולס פארגו  הודיעו כי בעקבות הרפורמה הן יעלו את השכר המינימלי בחברות ל-15 דולר לשעה. יחד עם אלו, לפני יומיים, העריכה פדקס כי אם רפורמת המס תעבור הרווח השנתי למניה יעלה (רק מהורדת המיסים) בטווח של 4.5 ל-5.5 דולר למניה.

אל רשימה מכובדת זו הצטרפו היום חברות נוספות שהודיעו על הטבות לעובדים בעקבות רפורמת המס וביניהן בואינג ו-קומקאסט 

מניות הטכנולוגיה הענקיות המשיכו לרכז עניין לאחר יומיים רצופים של ירידות. אמש היו אלו נטפליקס ואמזון  שחוו את הירידות הגבוהות ביותר, ולפני יומיים היו אלו פייסבוק ואפל  שחוו את הירידות המשמעותיות ביותר. נוסיף כי הן מניית אלפאבית והן מניית מיקרוסופט חוות עליות קלות היום. יש לציין כי האנליסטים מעריכים שמניית נטפליקס ואמזון יורדות על רקע מיזוג רשת פוקס ודיסני , שעשויות לפתוח בפעילות סטרימינג חדשה שתנגוס בנתח השוק נטפליקס ואמזון. 

היום פרסמו את דוחותיהן הכספיים: ענקית בגדי הספורט נייקי , ספקית כוח האדם פייצ'ק וענקית הייעוץ העסקי אקסנצ'ר .