רשות ההגבלים: לא נטיל עיצומים בסך 180 א' ש' על אלי גליקמן

במרץ השנה קבע מ"מ הממונה כי חברת החשמל הפרה את חוק ההגבלים העסקיים והטילה קנס מנהלי על חברת החשמל בסך 13 מיליון שקל ועיצומים כספיים אישיים על בכירי החברה, בהם אלי גליקמן ■ "החברה ניצלה לרעה את מעמדה" 

 אלי גליקמן / צילום: רוני שיצר
אלי גליקמן / צילום: רוני שיצר

רשות ההגבלים העסקיים הודיעה היום (ה') על כוונתה לבטל את העיצומים הכספיים בסך 180 אלף שקל ששקלה להטיל על מנכ"ל חברת החשמל לשעבר, אלי גליקמן.

במרץ השנה קבע מ"מ הממונה, עו"ד אורי שוורץ, כי חברת החשמל הפרה את חוק ההגבלים העסקיים והטילה קנס מנהלי על חברת החשמל בסך 13 מיליון שקל ועיצומים כספיים אישיים על בכירי החברה, בהם אלי גליקמן. הנימוק לעיצום האישי חסר התקדים היה שהחברה "ניצלה לרעה את מעמדה כבעלת מונופולין ופגעה בשירות שקיבלו לקוחות עסקיים גדולים אשר עברו לרכוש חשמל מיצרני חשמל פרטיים".

הרקע להחלטת הרשות היה התנהלות חברת החשמל בין אמצע 2013 לסוף 2015 מול לקוחות פרטיים גדולים, שביקשו לרכוש את החשמל שלהם מיצרנים פרטיים. עד 2013, זכו לקוחות אלה לליווי של איש קשר זמין בחברת החשמל (מת"ל - מנהל תיק לקוח), שעסק בעיקר בהבטחת אספקת חשמל רציפה, בתיאום הפסקות חשמל יזומות ובמתן מידע על טיפול בתקלות. חברת החשמל הפסיקה שירות זה למי שעברו ליצרנים פרטיים, למרות שליצרנים אלה אין אפשרות לתת שירות זהה, משום שהם אינם שולטים ברשת ההולכה והחלוקה.

"לאחר בחינת טענותיו של מר אלי גליקמן בהליך השימוע החליט מ"מ הממונה שלא להטיל עיצום כספי על מר גליקמן", נכתב בהודעת הרשות.

הטענה העיקרית של גליקמן במסגרת השימוע הייתה כי בזמן כהונתו כמנכ"ל החברה נתן הוראה שלא תיעשה כל פעולה בלי אישור ייעוץ משפטי חיצוני ופנימי שיבדוק את כשרותה לפי חוק ההגבלים העסקיים. את אלי גליקמן ייצגו בשימוע עוה״ד דוד תדמור, שי בקל, עדי קרופסקי ואלכס וולף ממשרד תדמור לוי.