קרן מניבים במו"מ לרכישת מבנה במרכז הארץ בכ-78 מיליון שקל

לפני 10 ימים הודיעה על רכישת בניין משרדים עם קומת מסחר בכפר-סבא בכ-61 מיליון שקל

הבניין בכפר סבא שרכשה קרן הריט מניבים / צילום: מניבים
הבניין בכפר סבא שרכשה קרן הריט מניבים / צילום: מניבים

קרן הריט מניבים מנהלת משא-ומתן לרכישת מבנה במרכז הארץ בשטח של כ-12 אלף מ"ר, עם חניון תת-קרקעי, בתמורה לכ-78 מיליון שקל בתוספת מע"מ - כך דיווחה החברה הבוקר (א') לבורסה. מניבים קיבלה מצד המוכר התחייבות לבלעדיות לתקופה מוגבלת, ובמהלכה לא ינהל משא-ומתן עם צד שלישי למכירת הנכס. במהלך תקופה זו תבוצע על ידי הקרן בדיקת נאותות, והיא צפויה להשלים את המשא-ומתן.

מדובר בנכס שני שהקרן עומדת לרכוש בתקופה של פחות משבועיים, לאחר שלפני 10 ימים הודיעה מניבים כי היא רוכשת בניין משרדים עם קומת מסחר בכפר-סבא בכ-61 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). מדובר בבניין משרדים חדש שבנייתו הושלמה לאחרונה, הממוקם ברחוב יהלום בנימין מספר 5 באזור התעשייה הוותיק של העיר. הבניין בן שבע הקומות כולל שטח בנוי של כ-5,700 מ"ר למשרדים מעל קומת מסחר במפלס הרחוב, וכן ארבעה מרתפי חניה המכילים 135 מקומות חניה, ועוד כ-120 מ"ר מחסנים.

שיעור התפוסה של שטחי המשרדים בבניין עומד על כ-90%, בעוד שיעור התפוסה בשטחי החניות עומד על כ-80%. לאחר השכרתו המלאה הוא צפוי להניב NOI (הכנסה תפעולית נקייה) של 4.4-4.6 מיליון שקל בשנה. על פי קרן הריט, מדובר בכ-25 שוכרים קיימים בבניין.

מניבים הוקמה ב-2015 על ידי שרון שוופי (יו"רית), לשעבר מנכ"לית גב ים, ואיתי מל (סגן יו"ר), כקרן ריט להשקעה בנדל"ן מתוך מטרה להשכיר את הנכסים לתקופה ארוכה, הכפופה למשטר מיסויי ייחודי, הכולל הטבות מס. מנכ"ל מניבים הוא עופר אברם.

גייסה 290 מיליון שקל במניות ואג"ח

בתחילת אפריל השנה הנפיקה הקרן מניות ואג"ח (צמודת מדד בריבית שנתית של 2.1%) בבורסה וגייסה כ-290 מיליון שקל. מאז ההנפקה רשמה מנייתה ירידה של אחוזים בודדים, ושוויה של הקרן בבורסה עומד על כ-300 מיליון שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של 2017 רשמה מניבים NOI של 16.9 מיליון שקל, אולם הוצאות חד פעמיות בגין ההנפקה ורכישת נכס מניב ברחובות, בהיקף של כ-15 מיליון שקל, העבירו אותה להפסד נקי של 700 אלף שקל בתקופה זו, לעומת רווח של 4.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מלבד הנכס בכפר-סבא והבניין הנוסף שלגביו מנהלת הקרן משא-ומתן, מחזיקה מניבים כיום בנכסים בראש העין, ירושלים, הר טוב ורחובות. בעלי המניות העיקריים בקרן הם גופים מוסדיים בהם בנק הפועלים (פועלים שוקי הון), מיטב דש, אי.בי.אי, אוניברסיטת בר אילן, הלמן אלדובי, קרן הפנסיה גלעד וכן הראל.