אסיה: מגמה מעורבת ומסחר חלש בסגירה לאחר חג המולד

הביטקוין נסחר כעת ברמה של 14,711.01 דולר ■ סמסונג רשמה ירידות, Takashimaya טיפסה ■ החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על מגמה מעורבת בפתיחה

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אסיה נסגר במגמה מעורבת היום (ג'). לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בבורסות וול סטריט ובבורסות אירופה לרגל חג המולד, החוזים העתידיים מאותתים על מגמה מעורבת בפתיחה. המסחר בניו-יורק ננעל בסוף השבוע בירידות, על רקע חתימתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על רפורמת המס הרפובליקנית, שעברה את מסלול החקיקה בקונגרס האמריקאי, ובכך העניק לה תוקף רשמי. 

 

 

הניקיי היפני רושם ירידות לאחר שננעל ביום המסחר הקודם בשיא של 26 שנה, למרות החג. רוב המניות היפניות רשמו עליות, הבולטת שבהן היא מניית חנות הכלבו Takashimay a שמטפסת ב-3.58% ומתקרבת לשיא של השנתיים האחרונות, לאחר שדיווחה על עלייה של 5.6% ברווח השנתי הכולל את שלושת הרבעונים הראשונים של השנה.

בקוריאה, הקוספי ירד ב-13.2 נק', סמסונג אלקטרוניקס  איבדה 0.3% ו- SK Hynix ירדה ב-1.17%. 

מגמה מעורבת שררה במניות החברות הגדולות בסין, לאחר נעילה שלילית ביום המסחר הקודם. גם היום לא התקיים מסחר בבורסות הונג קונג, אוסטרליה וניו-זילנד.

הביטקוין נסחר כעת ברמה של 15,000 דולר, גם לאחר הדיווחים ברויטרס שהשפיעו על השוקים מעבר לים, על ההצהרות של בכירים בישראל על כך שימנעו כניסה של המטבעות הדיגיטליים למדדי הבורסה.

הזהב בשיא של 3 שבועות.