Zingbox מתחום הסייבר לבריאות גייסה 22 מיליון דולר

זינגבוקס פיתחה מערכת המשמשת בלמידת מכונה לשם זיהוי אירועים חריגים ברשתות אליהן מחוברים מכשירים  ■ מיכל גבע, השותפה הישראלית בטריוונצ'רס שהובילה את ההשקעה: "תחום הבריאות נפגע חזק מהתקופות הסייבר האחרונות"

אינטרנט של הדברים / צילום: שאטרסטוק
אינטרנט של הדברים / צילום: שאטרסטוק

קרן טריוונצ'רס הישראלית, המתמחה בהשקעה בחברות בתחום המכשור הרפואי והרפואה הדיגיטלית, הובילה יחד עם קרן Dell Technologies השקעה של 22 מיליון דולר בחברת ZingBox, אשר פיתחה מערכות סייבר להגנה על מכשירים המחוברים לאינטרנט (Internet of Things) ובין היתר על מכשירים רפואיים.

זינגבוקס פיתחה מערכת המשמשת בלמידת מכונה לשם זיהוי אירועים חריגים ברשתות אליהן מחוברים מכשירים. כמו חברת מדיגייט הישראלית, אשר גייסה 5.3 מיליון דולר לפני כמה שבועות ומציינת את זינגבוקס כמתחרה שלה, גם זינגבוקס יודעת לזהות חתימה ייחודית של מכשירים ולהבדיל ביניהם לבין מחשב תוקפן.

מיכל גבע, השותפה הישראלית בטריוונצ'רס (יחד עם הרופאים והפרופסורים פיטר פיצג'רלד ומרטין ליאון), מספרת כי הקשר עם זינגבוקס נוצר דרך משרדיה של טריוונצ'רס בסן פרנסיסקו. בשיחה עם "גלובס" מחמיאה גבע למדיגייט הישראלית, שהוקמה על ידי מי שהיו בכירים בתחום הסייבר בחיל המודיעין בצה"ל, אולם בסופו של דבר החליטה לבחור במתחרה האמריקאית, שהוקמה על ידי מאי וונג, שבעבר ניהלה את תחום ה - IOT בסיסקו העולמית.

"תחום הבריאות נפגע חזק מהתקופות הסייבר האחרונות", היא אומרת. "יותר מ-200 רשומות רפואיות נפרצו. ההתקפות לא היו ישירות על בתי חולים, אלא על מערכות הפעלה שמשמשות גם את בלי החולים".

- האם מישהו נפגע בנפש או בגוף מן ההתקפות הללו?

"לא ידועות פגיעות ישירות, אך בתי החולים שותקו. גם העתיד של תחום הסייבר הוא כנראה לא במניעה של האקינג ייעודי לקוצב לב של מישהו באון שנועד לחסל את אותו אדם, כי זה אירוע שולי וגם יש דרכים יותר פשוטות להרוג מישהו כנראה, אולם התקפה כללית יכולה לשתק את כל הקוצבים בארה"ב, גם מבלי שההאקר כיוון דווקא לכך".

- התחום הזה תחרותי פחות מיתר תת-תחומי הסייבר?

"כן, הוא יחסית חדש. אנחנו זיהינו את הצורך הזה לפני כשלוש שנים, וגם עזרנו לחברה להתקדם. זינגבוקס עוסקת באופן כללי בסייבר לאינטרנט של דברים (IoT) אבל היא מתמחה באופן ייחודי בתחום הבריאות".

ד"ר פיצג'רלד אמר כי: "החברה מביאה את הפתרון הנכון בזמן הנכון עבור חברות בתחום הבריאות, בזכות ההבנה הייחודית של התנהגות מכשירים רפואיים ברשת האינטרנט".