ערוץ 20: עובדים יזומנו לשימוע לפיטורים על רקע איומי הסגירה

מנכ"ל הערוץ, שכי פרנץ, כינס את העובדים והודיע להם כי חלקם יקבלו עוד היום זימונים לשימוע לקראת פיטורים ■ "כולי תקווה כי הממשלה ומועצת הכבלים והלוויין יפעלו מיידית ונצליח להציל את הבית שלנו"

מנכ"ל ערוץ 20, שכי פרנץ, כינס לפני זמן קצר את עובדי הערוץ והודיע להם כי כבר היום (ג') יישלחו לחלקם זימונים לשימוע לקראת פיטורים, על רקע הליך סגירת הערוץ. 

"אנו נאלצים, בלב כבד, להמשיך בצעדים המדורגים לסגירת הערוץ, ובהמשך היום יחולקו מכתבי שימוע לעובדים, לקראת השימועים שיערכו בתחילת השבוע הבא", אמר פרנץ לעובדים. "אני רוצה שתדעו שאני אלחם עבורכם עד הרגע האחרון, אך הצעדים הללו לא בשליטתי. כולי תקווה כי הממשלה ומועצת הכבלים והלוויין יפעלו מיידית ונצליח להציל את הבית שלנו, את המקום שאנחנו כל-כך מאמינים בזכות הקיום שלו בתקשורת הישראלית, את ערוץ 20".

כזכור, בשבוע שעבר הודיע ערוץ 20 למועצת הכבלים והלוויין ולשר התקשורת איוב קרא כי הערוץ נערך להחזיר את רישיונו ולסגור את שידוריו, בעיקר על רקע התמשכות ההליכים הנוגעים לאישור שהוא מבקש לשידור מהדורת חדשות יומית.

מאז נערכים מאמצים שונים גם מצד הרגולטור - מועצת הכבלים והלוויין, שככל הנראה מוכנה להעניק לערוץ רישיון לשידור חדשות למשך שנה - ובעיקר מצד פוליטיקאים, חברי כנסת ושרים בממשלה, להעביר במהירות תיקוני חקיקה שיסייעו לערוץ. כרגע עדיין לא ברור אם הבעלים, יצחק מירילשוילי, מתכוון להמתין להתממשותם של המהלכים הללו, שעשויים לארוך שבועות ארוכים אם לא חודשים.

על הפרק ניצבת כעת הצעת החוק הפרטית של ח"כ שרן השכל (ליכוד), שאומצה על-ידי שר התקשורת איוב קרא ושרת המשפטים אילת שקד, ואף אושרה מחדש ביום ראשון בוועדת השרים לענייני חקיקה. ההצעה אמורה להיות מקודמת במסלול מהיר, כשיש מי שמעריכים שניתן יהיה להעביר אותה תוך שבועות.

הצעת החוק צפויה לעבור תיקונים שיעניקו הקלות משמעותיות לערוצים הייעודיים שערוץ 20 נמנה עימם, וככל הנראה יאפשרו להם לשדר כל תוכן שהם חפצים בו, כמעט ללא מחויבויות. יחד עם זאת, היא צפויה לעורר התנגדות קשה בקרב הערוצים המסחריים הוותיקים, מה שעלול לעכב את התהליך.

לפי ח"כ השכל, ההצעה אמורה להגיע להצבעה בקריאה ראשונה במליאה כבר ביום שני בשבוע הבא, כשכרגע עדיין לא ברור באיזו מבין ועדות הכנסת היא תעבור לפני כן. מחר (ד') ככל הנראה תגיע ההצעה לוועדת הכנסת, שאמורה להחליט לאיזו ועדה לנתב אותה, ואחת האפשרויות היא שהיא תידון בוועדה משותפת בראשות ח"כ יואב קיש (ליכוד).

ח"כ השכל מסרה היום: "בימים אלה אני פועלת בנחישות, בשיתוף-פעולה עם שר התקשורת איוב קרא, כדי לקדם את הצעת החוק שלי לפתיחת שוק התקשורת, שנועדה לשחרר את השוק מכבליו ולהיטיב עם כלל ערוצי התקשורת, ייעודיים ומסחריים כאחד".

השכל הוסיפה כי "אם ערוץ 20 ייסגר עקב הנטל הרגולטורי הנורא של מועצת הכבלים והלוויין, אפעל לסגירתה המיידית של המועצה".

אתמול (ב') קיימו עובדי ותומכי ערוץ 20 הפגנה בתל-אביב, בה קראו לראש הממשלה ולשרים לדאוג לכך שהערוץ לא ייסגר במשמרת שלהם. רבים מהפוליטיקאים ממפלגות הימין אכן מתבטאים בעד הערוץ ובעד מהלכים שיסייעו לו, וכאמור שרי התקשורת והמשפטים אף נחלצו לעזרתו בקידום מהיר של הצעת חוק פרטית, אך כנראה שבעליו חשים כי זה אינו מספיק.

מנכ"ל הערוץ פרנץ התייחס גם לכך היום בשיחה עם העובדים היום ואמר: "הייתה לנו אתמול הצלחה גדולה - אך גם אכזבה גדולה. ההפגנה אתמול זכתה לסיקור נרחב, ואנו יודעים שזעקות השבר שלכם הגיעו עד לאוזנם של מקבלי ההחלטות, אך לצערי מלבד מילים יפות בטוויטר, אנחנו לא שומעים על התפתחויות או מעשים בפועל".