הוט מתחילה להעביר שידורים באיכות שידור 4K

בחודש הבא תחל בפיילוט ובפברואר 2018 תתחיל במכירת הממירים התומכים ■ השירות יינתן בשלב הראשוני ללקוחות הוט פייבר, שהראוטר בביתם יוחלף בראוטר תומך K4 ■ כיום משדרים ב-K4 חברת החלוויין yes; פרטנר, שכל הממירים שלה תומכים; וסלקום TV למי שצופה דרך אפל TV

חברת הוט מתחילה להעביר שידורים באיכות שידור 4K. ל"גלובס" נודע כי בחודש הבא החברה תחל בפיילוט ראשוני, ולקראת סוף החודש או תחילת פברואר תחל בשיווק מסחרי של הפתרון. בהוט מתכוונים לשדר את כל התוכניות שמצולמות ב-4K באותה איכות, וכן לצלם את הפקות המקור שלהם גם כן ב-4K. 

השירות יהיה בתשלום ויחייב את החלפת הממיר בבית הלקוח. בשלב הראשון מי שיוכל ליהנות מהשירות אלה לקוחות הוט פייבר שיחליפו להם את הראוטר המרכזי בבית. 

שידור ב-4K הוא שידור באיכות של פי ארבעה מאשר ב-HD. רוב הטלוויזיות הנמכרות היום תומכות בתקן, ובעולם כבר יש לא מעט מעברים של חברות טלוויזיה לשידור בתקן. המונדיאל בשנה הבאה צפוי להיות משודר -4K, והוט רוצה להיות ערוכה לכך כבר כעת. אירועי ספורט בינלאומיים משמשים זרז לאימוץ טכנולוגיות שידור חדשות וכמקדמי מכירות לטלוויזיות, וצפוי שכך יקרה במונדיאל הקרוב. 

בישראל חברת הלווייין yes החלה לשדר בשנה שעברה ב-4K, כך שזו הייתה שאלה של זמן מתי כל השוק יעבור אף הוא לשידור באותה טכנולוגיה. גם בתאגיד השידור "כאן" דיברו על כך שהם מתכוונים לעבור לשידור ב-4K.

יש לקוות שהרגולטורים בישראל לא יחזרו על הטעות שאפשרה לזכייניות קשת רשת וערוץ 10 לשדר באיכות שידור רגילה SD עד נובמבר האחרון, שאז חויבו לעבור ל-HD, וזאת באיחור ניכר אחרי כל העולם. עד היום מועצת הכבלים והלוויין לא נתנה דעתה על כך שצריך לחייב את הוט ו-yes בשידור של כל תכניהם באיכות HD, כך שמתבקש שלאור ההתקדמות הטכנולוגית היא תתייחס לסוגיה.