ספריית הקונגרס תפסיק לנהל ארכיון של כל ציוצי טוויטר

 ספריית הקונגרס האמריקאי תאסוף מעכשיו רק ציוצים בעלי חשיבות היסטורית ■ אחת הסיבות לסיום הפרויקט: השינוי של טוויטר שמאפשר 280 תווים בציוץ

טוויטר / צילום: רויטרס
טוויטר / צילום: רויטרס

ספריית הקונגרס האמריקאי כבר לא תתעד בארכיון כל ציוץ בטוויטר. אמש (ג') הודיעה הספרייה כי ב-31 בדצמבר 2017 היא תחל לבחור ציוצים מסוימים לשמור בארכיון ב"אופן מאוד סלקטיבי", כך מדווח האתר גיזמודו. הם הכריזו על ההחלטה במסמך רשמי שבו נכתב כי "הציוצים שנאספו ונשמרו בארכיון יחולקו לפי תמות ואירועים, כולל אירועים כגון בחירות, מדיניות ציבורית ועוד נושאים בעלי עניין לציבור".

ספריית הקונגרס הודיעה על תוכניתה ליצור ארכיון יחיד בו ניתן יהיה לחפש כל ציוץ ציבורי לראשונה לפני יותר מ-7 שנים, והחלה לאסוף כל ציוץ שפורסם בטוויטר באופן ציבורי, כולל הציוצים שפורסמו עד אותה נקודת זמן, החל מ-2006. במסמך שיצא החודש, הספרייה מקשרת את ההחלטה להצרת טווח הפרויקט לעובדה ש"טבעו של טוויטר השתנה עם הזמן".

במסמך הצהירה הספרייה כי היא גאה באוסף הציוצים הרחב מ-12 השנים הראשונות של הרשת החברתית, אך מהיום היא תאסוף רק ציוצים בעלי חשיבות היסטורית.

אחת הסיבות לסיום הפרויקט היא השינוי של טוויטר שמאפשר 280 תווים בציוץ. הספרייה ציינה גם כי ציוצים רבים כוללים תמונות וסרטונים, ומכיוון שהיא אספה רק טקסטים, חלק מהאוסף שלה היה חסר ערך.

השיטה הסלקטיבית החדשה דומה לדרך שהספרייה מתעדת אוספים דיגיטליים אחרים, אתרים למשל. "בגלל שהכיוון של הרשתות החברתיות היה לא ידוע כשאוסף הציוצים תוכנן לראשונה, הספרייה התייחסה לציוצים פומביים באופן הזה", הצהירה הספרייה. "היום, כשהרשתות החברתיות התבססו, אנו חוזרים למדיניות האיסוף הרגילה שלנו".

"דורות עתידיים ילמדו הרבה על התקופה העשירה הזו בהיסטוריה שלנו, זרמי המידע והכוחות הפוליטיים והחברתיים שעזרו להגדיר את הדור הנוכחי", מסרה הספרייה על אוסף הציוצים הממשלתי, אך נכון להיום הוא נתון תחת חיסיון לתקופת זמן לא ידועה.