עליות קלות בסיום המסחר בניו-יורק; אפל ואמזון במוקד

ענקיות הטכנולוגיה מעוניינות להגדיל את דריסת הרגל שלהן בממלכה הסעודית - כך עפ"י דיווח רויטרס ■ מאקרו: תביעות אבטלה חדשות, השינוי במלאי הנפט בארה"ב

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות קלות, על רקע תנודתיות מוגברת במסחר בבורסות אירופה ונעילה מעורבת בשוקי אסיה. אמש ננעל המסחר בארה"ב במגמה חיובית. מדד הדאו ג'ונס התרומם ב-34 נקודות. מדד  S&P 500 עלה ב-0.1%. 

 

אפל  ו-אמזון  מנהלות מגעים מול בית המלוכה הסעודי במטרה להרחיב את מעורבותן והשקעותיהן בממלכה, כך דיווח רויטרס. המגעים נחזים כחלק מתוכניתו של נסיך הכתר הדומיננטי, מוחמד בין סלמאן, למודרניזציה של הכלכלה הסעודית המיושנת. מוצריהן של החברות נמכרים בסעודיה באמצעות זכיינים, אך הן - כמו מספר חברות טכנולוגיה גלובליות אחרות - טרם ביססו נוכחות ישירה במדינה. המגעים של אמזון מול הסעודים מובלים על ידי חטיבת מחשוב הענן, AWS, שחושקת בנתח מהשוק הסעודי שנשלט כעת על ידי חברות מקומיות קטנות, בהן STC ו-Mobily.

פורסם נתון תביעות האבטלה השבועי, העומד על 245 אלף תביעות חדשות, בדומה לשבוע שעבר וגבוה במעט מהתחזית שצפתה נתון של 240 אלף תביעות חדשות.

ב-18:00 יפורסם השינוי השבועי במלאי הנפט הגולמי בארה"ב, הצפוי להצביע על ירידה של 3.9 מיליון חביות, לעומת ירידה של 6.5 מיליון חביות בשבוע שעבר.

אתמול פורסם מדד ביטחון הצרכנים לחודש דצמבר, המשקלל תוצאות סקר חודשי שנערך בקרב כ-5,000 משקי-בית אמריקאים באשר לתחושותיהם בנוגע למצב הכלכלי הנוכחי והעתידי בארה"ב. צפי האנליסטים היה כי המדד יעמוד על 128.2, ירידה קלה מהחודש הקודם - 128.6. התוצאות היו נמוכות משמעותית והן עומדות על 122.1. 

אנליסטים מעריכים כי טסלה  תדווח על מסירות של 5,000 יחידות בלבד של הרכב האחרון של החברה, מודל 3, ברבעון האחרון של 2017. מדובר במספר נמוך משמעותי מההערכות הראשוניות לפיהן החברה תמסור ברבעון הרביעי 15,000 כלי רכב ממודל 3.