טוגדר: התחזית האופטימית להכנסות מבוססת אישור יצוא עתידי

בין בעלי המניות בחברת הקנאביס שצפויה להתמזג לתוך השלד טוגדר: ניסים ברכה, מתחום הנדל"ן המניב, וגיא עטיה, מבעלי חברת האבטחה ח.א.ש

קנאביס / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
קנאביס / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת השלד הבורסאי טוגדר , שמנייתה נסקה בשבוע שעבר בעקבות כוונה למזג לתוכה פעילות בתחום הקנאביס, ועל סמך תחזית הכנסות ורודה במיוחד של מאות מיליוני שקלים בשנה, פרסמה ביום חמישי הבהרות לגבי אופן חישוב ההכנסות החזויות - לבקשת רשות ניירות ערך.

החברה העתידה להתמזג לתוך טוגדר, שטרם הקימה את פעילות הקנאביס המדוברת אך שברשותה מגרש שעליו היא מתכננת לעשות זאת, הציגה תחזית להכנסות של 50-100 מיליון שקל ב-2019, 150-300 מיליון שקל ב-2020, ו-300-600 מיליון שקל ב-2021.

בעקבות ההודעה עלתה ביום שלישי שעבר מניית טוגדר בשיעור של 59%, אולם בהמשך השבוע (ולאחר כתבה ב"גלובס" שהעלתה סימני שאלה לגבי התחזיות מול נתונים מקובלים בשוק הקנאביס) היא עברה לירידות. שווי החברה היום עומד על כ-14 מיליון שקל.

בעקבות פניית רשות ני"ע, מסרה טוגדר ביום חמישי כי הצפי להכנסות מבוסס על מחירי קנאביס בקנדה ובארה"ב, וכי תחזית ההכנסות מבוססת על ההנחה כי מדינת ישראל תתיר יצוא קנאביס לחו"ל, אירוע שהוא סביר - אך טרם התרחש בפועל.

החברה מבססת תחזיותיה, כאמור, על המחירים בארה"ב, שהיא מדינה שעדיין אינה מתירה יבוא קנאביס רפואי, וכן על מחירים בקנדה, שהיא בעצמה יצרנית קנאביס ליצוא, כך שהחברה צפויה להיתקל בקנדה בתחרות גם מן המגדלים המקומיים בנוסף למגדלים ישראלים נוספים.

עוד מבוססת התחזית על ההערכה כי ניתן לייצר בערך טון קנאביס על דונם (נתון זה גבוה משמעותית מהערכות שניתנו, למשל, בעבודת מחקר שבוצעה במשרד החקלאות), וכן על ההערכה כי כל התוצרת שתיוצר תימכר במחירים אלה. החברה מציגה פרסומים לפיהם שוק הקנאביס הרפואי באירופה (במדינות המתירות יבוא וכאלו שעדיין לא) עומד על 37.5 מיליארד דולר.

אישורים ושטחים לגידול הקנאביס

עוד בעקבות שאלות הרשות, מסרה טוגדר גם את שמות בעלי המניות בחברה הפרטית המיועדת להתמזג לתוך השלד ולהקים את עסקי הקנאביס. החברה היא בבעלות ניסים ברכה, בעלים של מספר חברות נדל"ן מסחרי מניב (ביניהן מתחם גלובוס סנטר אשקלון, שהשליטה בו נמכרה לאחרונה לחברת סאמיט נדל"ן ב-142 מיליון שקל), ניר סוסינסקי, בעלים ומנכ"ל של חברת "אדם עמית" בתחום שירותי ההנדסה, וגיא עטיה, בעלים של חברת האבטחה ח.א.ש.

לחברה הפרטית של השלושה ישנם אישורים זמניים (למשך שנה) לגידול והפצה של קנאביס רפואי בישראל. כמו כן יש לה זכות שימוש בשני שטחים חקלאיים בגודל 45 דונם, והיא מקווה לקבל אישור להרחיבם ל-100 דונם. עוד בכוונתה להקים מפעל לייצור מוצרים המבוססים על הקנאביס שיגודל (למשל שמן קנאביס) על פני שטח של 1,000 מ"ר.

החברה מסרה כי ייתכנו גם שיתופי-פעולה עם חברות פארמה וקוסמטיקה לייצור מוצרים הכוללים רכיבים מצמח הקנאביס, וכי התחזיות הללו אינן לוקחות בחשבון את האפשרות הזו. אם משרד הבריאות יסיר את הפיקוח מאחד מרכיבי הקנאביס, ה-CBD, אפשרות שעלתה בתקשורת, הרי שייפתח בפני החברה שוק נוסף.

המיזוג המתוכנן לתוך טוגדר יבוצע כך שבעלי החברה המתמזגת יקבלו 85% ממניות השלד תמורת העברת הפעילות. בנוסף, המשקיעים בחברה הפרטית יזרימו לחברה הבורסאית הממוזגת 3 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 70 מיליון שקל.

עסקה שנייה בתיווך עו"ד גרזי

חברת הקנאביס המדוברת היא השנייה בתחום זה שמגיעה לבורסה בתל אביב בחודשים האחרונים, ובשני המקרים מדובר בעסקה בתיווכו של עו"ד אילן גרזי ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ. קדמה לה חברת מדיוי, אליה מוזגה חברה קיבוצית, שצפויה לעסוק בגידול קנאביס ברגע שיתקבל הרישיון לכך ממשרד הבריאות.

התחזיות האופטימיות עבור חברה שטרם החלה להפעול וטרם רשמה מכירות כלשהן, מזכירה את התחזיות שפרסמה מדיוי, החברה שמיזג גרזי לתוך השלד גלייקומינדס. המיזוג בוצע ב-2014, מדיוי הייתה מניה תנודתית ומדוברת מאוד בשוק ההון הישראלי, אולם לאחר שלוש שנים ומעט מאוד הכנסות כבר הפכה בעצמה לשלד, אשר כאמור מיזג לתוכו פעילות קנאביס בתיווכו של גרזי לפני מספר חודשים.

תחזיות טוגדר להכנסות מייצוא הקנביס
 תחזיות טוגדר להכנסות מייצוא הקנביס