מטריקס אישרה תנאים מפליגים למנכ"ל, למרות שנדחו באסיפה

מוטי גוטמן יקבל הטבות של 13.5 מיליון שקל בנוסף לשכרו

מוטי גוטמן, מנכ"ל חברת שירותי המחשוב מטריקס, יקבל את התגמולים שהחברה ביקשה לאשר לו, אף שבאסיפה הכללית של בעלי המניות לא התקבל הרוב הנדרש לאישורם. "טובת החברה גוברת על השיקולים שנשקלו על-ידי בעלי המניות המוסדיים, שהתנגדו לאישור תנאי הכהונה של המנכ"ל", כתבו חברי ועדת התגמול והדירקטוריון שהחליטו לאשר את תנאי ההתקשרות עם גוטמן.

נזכיר, כי לפי תיקון 20 לחוק החברות ("שכר הבכירים"), דירקטוריון החברה רשאי לאשר את מדיניות התגמול גם אם האסיפה הכללית התנגדה לאישורה, "ובלבד שוועדת התגמול, ולאחריה הדירקטוריון, החליטו - על יסוד נימוקים מפורטים ולאחר שדנו מחדש במדיניות התגמול - כי אישור המדיניות, על אף התנגדות האסיפה הכללית, הוא לטובת החברה".

גוטמן מכהן כמנכ"ל משנת 2000, ומטריקס  מבקשת להאריך את הסכם ההעסקה שלו. לפני כחודשיים פרסמה מטריקס זימון לאסיפת בעלי מניות במטרה לאשר לגוטמן הקצאה של מניות חסומות בשווי כולל של 11 מיליון שקל, וכן להאריך את הסכם ההעסקה שלו (באמצעות חברת הניהול שבבעלותו) עד שנת 2022. בחברה ביקשו לאשר לגוטמן שכר חודשי של כ-199 אלף שקל (שכר ברוטו ותנאים סוציאליים), מענק שנתי בשיעור של 3.25% מהרווח השנתי בנטרול רווח הון, וכן 5% נוספים מרווחי הון, ככל שיהיו.

עוד ביקשה החברה לאשר, כחלק מהארכת ההסכם עם גוטמן, כי הוא יהיה זכאי למענק הישארות: בגין כל שנה הוא יקבל 500 אלף שקל (ובסך הכל 2.5 מיליון שקל), מענק שישולם מדי חודש כמקדמה כ-42 אלף שקל. כאמור, גוטמן יקבל גם הקצאת מניות חסומות בהיקף כולל של 11 מיליון שקל, כלומר 2.2 מיליון שקל לשנה לאורך תקופת ההסכם.

התנאים לאישור תנאי השכר של גוטמן באסיפה הכללית של מטריקס היו רוב מכלל בעלי המניות שאינם בעלי שליטה או עניין אישי; וכן שסך קולות המתנגדים מקרב בעלי המניות לא יעלה על 2% מכלל זכויות ההצבעה בחברה. אלא שבאסיפה, שהתקיימה ב-13 בדצמבר, 17.5% מבעלי זכויות ההצבעה בחברה התנגדו לאישור ההסכם. המצביעים בעד, מקרב מי שאינם בעלי עניין אישי או בעלי שליטה, היו כ-36.3%. בין המתנגדים היו פסגות, אלטשולר שחם, אנליסט, איילון, הלמן אלדובי ואחרים. בעקבות דחיית ההצעה, התכנסו אתמול (א') שוב חברי ועדת התגמול והדירקטוריון, ולאחר שדנו מחדש בתנאי ההתקשרות אישרו אותם פה אחד.

"תנאי ההתקשרות הינם ראויים, סבירים ומשרתים את טובת החברה בראייה ארוכת טווח", נכתב בדיווח שפרסמה החברה היום. בין היתר צוין שם כי גוטמן מכהן כמנכ"ל מ-2000; כי גורם המייעץ לגופים מוסדיים המליץ לתמוך בתנאי ההתקשרות; וכי תנאי ההתקשרות "הינם בהלימה למדיניות התגמול של החברה כפי שאושרה על-ידי האסיפה הכללית ב-2016". לדברי הוועדה והדירקטוריון, במהלך כהונתו הוביל גוטמן מהלכים רבים שתרמו משמעותית לצמיחת החברה ולמוניטין שלה, ובתקופה שבין ינואר 2015 לדצמבר 2017 עלה מחיר המניה ב-190%.

"בקרב חברי ועדת התגמול והדירקטוריון שוררת הערכה רבה למנכ"ל", נכתב בדיווח, "וסבורים שם כי להמשך כהונתו ולשימורו של המנכ"ל לתקופה של 5 שנים נוספות, יש חשיבות מכרעת לחברה וליכולתה להתמודד עם האתגרים העומדים בפניה בשנים הקרובות, ולהגשמת יעדיה כחברה מובילה".

עלויות השכר של מוטי גוטמן במטריקס
 עלויות השכר של מוטי גוטמן במטריקס

מוטי גוטמן הוא אחד המנהלים השכירים המתוגמלים בישראל. בשנת 2016 עמדה עלות שכרו על 9.2 מיליון שקל, וסך עלויות השכר שלו בחמש השנים האחרונות עומד על 36.1 מיליון שקל. מטריקס נסחרת בבורסה בשווי 2.7 מיליארד שקל, ובעלת השליטה בה היא חברת פורמולה.

עיקרי תנאי ההעסקה של מוטי גוטמן:

- הארכת הסכם שירותי הניהול שלו ל-5 שנים

- הקצאה של מניות חסומות בשווי 11 מיליון שקל

- תמורה חודשית של 199 אלף שקל (שכר ברוטו)

- מענק שנתי של 3.25% מהרווח השנתי הנקי בנטרול רווח הון, וכן 5% נוספים מרווחי ההון (בכפוף לעמידה ביעדי רווח תפעולי)

- מענק הישארות של 500 אלף שקל לשנה