ירידות בסיום יום המסחר הראשון של 2018 באירופה

קים ג'ונג און הצהיר כי פיונגיאנג הגיעה אל ההישג ההיסטורי של השלמת כוחותיה הגרעיניים ■ "כל שטחה של ארצות-הברית נמצא בטווח הטילים שלנו" ■ החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית בניו יורק

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

מגמה שלילית שלטה היום (ג') בבורסות אירופה, לאחר חגיגות השנה האזרחית החדשה וחופשה ברוב בורסות העולם. ביום ו', יום המסחר האחרון של שנת 2017, רוב בורסות אירופה נסגרו בירידות שערים, מלבד בורסת לונדון שננעלה בעליות שערים ושיא של כל הזמנים ועלייה של 7.76% מתחילת השנה. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית.

 

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, הצהיר אתמול בתחנת הטלוויזיה הממלכתית כי פיונגיאנג הגיעה אל ההישג ההיסטורי של השלמת כוחותיה הגרעיניים. "כל שטחה של ארצות-הברית נמצא בטווח הטילים שלנו. היא לעולם לא תוכל לפתוח נגדנו במלחמה", אמר. עוד הוסיף כי ישתמש בנשק הגרעיני רק במקרה שייווצר איום על ביטחונה של מדינתו, אך "הכפתור" להפעלתו מונח על שולחנו.

בעקבות ההתפתחויות הגיאופוליטיות, בורסת דרום קוריאה ננעלה בעליות, הקוספי עלה ב-0.49% כאשר מניות הטכנולוגיה משכו מעלה ומניות הרכב רשמו ירידות. סמסונג  התרוממה ב-0.12%, ו-SK Hynix עלתה ב-0.13%. יונדאי  ירדה ב-4.17%.

Stoxx 600 הראה תנודתיות מעט לאחר הפתיחה, בעוד הבורסות הגדולות מושכות לכיוונים מנוגדים. רוב בורסות אסיה לא קיימו מסחר היום. S&P/ASX 200 בסידני ננעל בירידות של 0.06%, נמשך מטה על ידי חברות הפארמה והפיננסים הגדולות.