| פודקאסט

האזינו: היזמת החרדית שמשכה את תשומת ליבו של ביל גייטס

02/01: חודה קלינהנדלר, Emerj • אחרי שנים בעולם הפרסום הדיגיטלי, החליטה חדוה קלינהנדלר להקים סטארט-אפ ■ כיום היא מייסדת-שותפה ומנכ"לית בחברת Emerj, המפתחת מוצר שמסייע לעובדים לקבל מנטורינג מעובדים מנוסים ■ "עוד פודקאסט לסטארט-אפים" שוחחו איתה על המסע האישי שלה

חדוה קלינהנדלר / צילום: אלין פריש
חדוה קלינהנדלר / צילום: אלין פריש

"הבנו שהפחד הכי גדול של אנשים לגבי הקריירה שלהם, הוא להיות תקועים איפה שהם עכשיו, אפילו אם הם נמצאים במקום טוב ונחשב יחסית".

חדוה קלינהנדלר, המנכ"לית והמייסדת של הסטארט-אפ Emerj, מנסה לטפל בדיוק בבעיה הזו באמצעות החברה שהקימה. המוצר של הסטארט-אפ, שנבנה מתוך החזון לבצע "דמוקרטיזציה" בתהליך המנטורינג במקומות עבודה ולהפוך אותו לאנונימי, קל ופשוט יותר, כבר נפרס בימים אלו אצל שני לקוחות Fortune500 כפיילוט. ואת כל זאת השיגה קלינהנדלר יחד עם שתי שותפותיה ועובדת אחת בלבד, העובדות מבני ברק, ועם גיוס מינימלי של 100 אלף דולר בלבד.

"עבדנו ללא גיוס תקופה ארוכה, ועכשיו אנו יוצאת לגיוס משמעותי - משהו שמאוד מרגש אותנו", היא מסבירה. "הוקמנו לפני שנתיים וחצי, ולראות את הדרך שעשינו מאז - זה משמח מאןד". קלינהנדלר אמרה את הדברים בפרק הראשון והחגיגי, הפותח את העונה השנייה של "עוד פודקאסט לסטארט-אפים".

Emerj מייצרת פלטפורמה פנים-ארגונית המאפשרת לכל עובד ועובדת לכתוב שאלה לגבי אתגר שהם מתמודדים איתו, או נושא שהם זקוקים בו למנטורים. "השאלה נשארת אנונימית ולא מקבלת פומבי", מבהירה קלינהנדלר, "המערכת שלנו יודעת לנתב אותה לקולגות בארגון, שהינם המתאימים ביותר להתייחס לשאלה הזו. בנוסף, היא מאפשרת לעובדים השואלים את השאלה לבצע גם Job Shadowing או 'צל' - כאשר המשמעות היא ללוות עובד אחר לאורך יום העבודה השגרתי שלו, וכך ללמוד ממנו".

את הסטארט-אפ קלינהנדלר הקימה אחרי שנים בעולם הפרסום הדיגיטלי, מה שהוביל אותה לרעיון עצמו: "כשהיה לי עסק לשיווק נהגתי ללמד אחרים את התחום, ומאד הפתיע אותי שהוא לא פונים לקולגות שלהם. חשבתי שצריך להיות מקום שבו אנשים יכולים להתייעץ עם קולגות שלהם בצורה יותר יעילה ופשוטה", היא מסכמת.

על הדרך, הספיקה קלינהנדלר להיבחר לרשימת "50 הנשים המשפיעות של 'גלובס'", ולתפוס את תשומת ליבו של מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס. כיצד בתוך שנתיים, הצליחה חדוה עם במשאבים מצומצמים ועם השקעה קטנה בלבד, לעשות את כל זה?

האזינו לפרק 1 בעונה ה-2 של עוד פודקאסט לסטארטאפים

■ ■

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס)