RGE לשר איוב קרא: אל תתערב במכרז ערוץ הכנסת

ב-RGE טוענים כי מדברים שאמר שר התקשורת ניתן להבין כי יו"ר מועצת הכבלים לא תהיה במועצה, אם תתקבל בה החלטה המנוגדת לאינטרסים של ערוץ 20 ■ "בכל הכבוד, אלו אמירות שאין להן מקום" אומר סמנכ"ל הדיגיטל של RGE ערן טיפנבורן

השר איוב קרא / צילום: דוברות הכנסת – נועם ריבקין פנטון
השר איוב קרא / צילום: דוברות הכנסת – נועם ריבקין פנטון

ערן טיפנברון, סמנכ"ל הדיגיטל של RGE והעורך הראשי המיועד של ערוץ הכנסת מטעם החברה, פנה היום במכתב לשר התקשורת איוב קרא, בו הוא קורא לו כי "ימנע מליצור ולו מראית עין של התערבות בשיקול דעתה של המועצה ושל העומדת בראשה, אשר מונתה על פי חוק לדון בעניינים האמורים".

כזכור, בחודש שעבר פסלה מועצת הכבלים והלוויין את ההצעה הזוכה של ערוץ 20, והודיעה כי כעת היא עוברת לבחון את הצעת RGE, בעלת השליטה בערוץ 10, שדורגה במקום השני במכרז. במקביל, בשבועות האחרונים ערוץ 20 עצמו מאיים לסגור את שידוריו על רקע קשיים רגולטורים שלטענתו מוערמים עליו.

לפני כשבוע, במסגרת דיון בכנסת על הצעת החוק שאמורה לסייע לערוץ 20 להתמודד עם קשייו, אמר שר התקשורת לנציג הבעלים של ערוץ 20: "אף אחד לא יחליט לך שום דבר(...) לא יסתמו לך את הפה ויהיה חופש ביטוי." בדבריו לבעלי ערוץ 20 קרא גם התייחס באופן ישיר ליו"ר המועצה יפעת בן חי-שגב במילים "היא לא תהיה, ואתה תהיה".

בעקבות הציטוט הזה מדבריו של השר, שהופיע בכלכליסט, כותב טיפנברון: "המועצה, וד"ר בן חי-שגב כמי שעומדת בראשה, עשויות להכריע בעתיד הקרוב בסוגיות מהותיות בקשר עם המכרז (לערוץ הכנסת), וברור שמדובר בסוגיות בעלות משמעות אדירה הן מבחינת קבוצת ערוץ 20 והן מבחינת קבוצתנו. על פניו, אמירתו של כבוד השר עלולה להביא למצב בו היא, חלילה, תשפיע על שיקול דעתה של ד"ר בן חי-שגב (ועל שיקול דעתה של המועצה), וניתן, חלילה, להבין מהדברים, כי כוונתו של כבוד השר הייתה שד"ר בן חי-שגב 'לא תהיה' במועצה, אם וככל שתתקבל בה החלטה שאינה עולה בקנה אחד עם האינטרסים של קבוצת ערוץ 20. בכל הכבוד, אלו אמירות שאין להן מקום, ושעשויות להיות להן השלכות שישפיעו גם על קבוצתנו, בין היתר, בקשר עם המכרז דנן ולהסב לנו נזקים אדירים".

טיפנברון פנה לשר ישירות וכתב, "נבקשך להבהיר בדחיפות באופן חד משמעי את הדברים, שיהיו שיראו בהם כהתערבות של הדרג הפוליטי בדרג המקצועי, בין היתר, בכל הנוגע למכרז ערוץ הכנסת".

ממשרד התקשורת טרם נמסרה תגובה לדברים.