יו"ר ה-FCC ביטל במפתיע את הגעתו ונאומו בתערוכת CES

אז'יט פאי אמור היה להשתתף בראיון מול קהל ביום שלישי במסגרת התערוכה שתיערך בווגאס בשבוע הבא ■ פאי נכנס לכותרות בזמן האחרון לאחר שהוביל את ביטול מדיניות ניטרליות הרשת של ארה"ב

פאי / צילום: אהרון ברנשטיין, רויטרס
פאי / צילום: אהרון ברנשטיין, רויטרס

יו"ר ה-FCC (רשות התקשורת הפדרלית האמריקאית), אז'יט פאי, ביטל אתמול (ד') את הגעתו לתערוכת CES, מבלי לציין את הסיבה בגינה לא יוכל להגיע. פאי אמור היה להשתתף בראיון מול קהל ביום שלישי במסגרת התערוכה שתיערך בווגאס בשבוע הבא.

פאי הוביל את ביטול מדיניות ניטרליות הרשת של ארה"ב בסוף 2017, צעד שגרר מחלוקת והתנגדות ציבורית רחבה, ומי שאמור היה לראיין את פאי, היה גארי שפירו, מנכ"ל ה-CTA (ארגון הטכנולוגיה הצרכנית), הארגון שמספק חסות ל-CES. ארגון זה היה בעד המהלך לביטול מדיניות ניטרליות הרשת ולכן סביר להניח שהראיון היה דיון קל וידידותי. מצד שני, CES הייתה אמורה להיות הפעם הראשונה בה פאי יפגוש מספר גדול של מתנגדים לביטול חוקי ניטרליות הרשת של עידן אובמה, והמפגש הזה כנראה היה פחות נעים, וייתכן שזה מה שגרם לו לבטל ברגע האחרון את השתתפותו.

חוקי ניטרליות הרשת נכנסו לתוקף ב-2015 ומטרתם הייתה להבטיח שכל התעבורה באינטרנט מקבלת יחס שווה ולמנוע מספקי אינטרנט בארה"ב לחסום או להאט תוכן ומחברות כמו AT&T , Comcast ו- Verizon לנצל את כוחן לרעה.

בעקבות הביטול של פאי, תערוכת CES 2018 תהיה מקרה נדיר בו לא תהיה נוכחות של יו"ר FCC, לאחר שהופעת היו"ר באירוע הפכה למסורת שנתית. בשנה שעברה, טום ווילר היו"ר דאז עמד לסיים את תפקידו שבועיים לאחר האירוע ולכן פאי, שמונה ליו"ר הוועדה לפני שנה ע"י דונלד טראמפ השתתף במקומו. חברים אחרים מרשות ה-FCC - ברנדן קאר, מייקל אוריילי ומיגנון קלייבורן עדיין מתוכננים להשתתף בפאנל שייערך ב-CES ביום שלישי.