מטבחי דקור: בקשת הפירוק של אריגים נובעת מסכסוך מסחרי

רשת מטבחי היוקרה דקור הגישה היום את תשובתה לביהמ"ש, בהמשך לבקשה למינוי מפרק זמני שהגישה נגדה חברת אריגים ■ בתשובתה מבקשת דקור לדחות את הבקשה ולקבוע דיון דחוף במעמד הצדדים

דקור מטבחים / צילום: תמר מצפי
דקור מטבחים / צילום: תמר מצפי

רשת מטבחי היוקרה דקור הגישה היום (ב') את תשובתה לבית המשפט, בהמשך לבקשה למינוי מפרק זמני שהגישה נגדה חברת אריגים. בתשובתה מבקשת דקור לדחות את הבקשה ולקבוע דיון דחוף במעמד הצדדים, לנוכח "הנזק האדיר אשר נגרם לחברה, לנושיה ובעיקר ללקוחותיה - מזמיני מטבחים - כתוצאה מחוסר הוודאות" שנגרם בעקבות בקשת הפירוק של אריגים.

בתשובה שהעבירו באי-כוחה של דקור, עורכי הדין עמית פינס, ליהי בלומנפלד ועומר זלצברג ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות', לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע, נטען כי בקשת הפירוק של אריגים נובעת מסכסוך מסחרי בין השתיים, ולא בחדלות פירעון.

"מדובר בחוב שנוי במחלוקת אמיתית שנוהל משא-ומתן ביחס אליו", כך על-פי תשובת דקור. עוד נטען בתשובה כי "לדקור יש עילת תביעה מבוססת נגד אריגים ובהיקף כספי שעולה לאין שיעור על אותו חוב". עוד נטען כי עילת התביעה של דקור מוערכת לכל הפחות בכ-5 מיליון שקל.

"לא זו בלבד שדקור אינה פועלת להברחת נכסים או להעדפת נושים, אלא שבעל השליטה הזרים לדקור מיליוני שקלים מנכסים הפרטיים תוך עדכון שוטף של כל הנוגעים בדבר, לרבות הנושים המובטחים והספקים המרכזיים", נכתב.

בתשובה לבית המשפט מפרטים באי-כוחה של דקור מידע על היקף הפעילות שלה, ומציינים כי בשנת 2016 היו לחברה הכנסות בהיקף של 66 מיליון שקל, וכי במהלך החודשים ינואר עד נובמבר 2017 היקף ההכנסות של דקור עמד על 59 מיליון שקל.

דקור, שבבעלות יוסי אלקובי, מחזיקה בקריית גת בשטח של 12 דונם שעליהם 7,000 מ"ר בנויים, ובהם מפעל הייצור שלה. החברה מחזיקה ב-5 סניפים בארץ ומעסיקה כ-100 עובדים.

בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי חברת מטבחי היוקרה נקלעה לקשיים כלכליים ולחובות לספקים, וכי היא מנסה למכור את המפעל שלה ואת משרדיה בקריית גת לפי שווי של 35 מיליון שקל, וכי ספקים שעובדים עם החברה מדווחים על עיכוב בתשלומים. עוד דווח כי כמה חברות ניהלו מגעים לרכישת הנכס מידי הבעלים.