החברות MST, Carevature ו-Techsomed יקבלו השקעה מסין

ההשקעה הכוללת בהיקף של 3 מיליון דולר מהוות חלק מזכייה בתחרות סימיקופ של משרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות' ופירמת רואי החשבון Deloitte

חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס
חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס

החברות MST, Carevature ו-Techsomed הן הזוכות בהשקעה כוללת של 3 מיליון דולר ממשקיעים סינים, כחלק מאירוע "סימיקומפ" (China Israel Medical Innovation Competition ) בסין. האירוע כלל רוד שואו של חברות מכשור רפואי מול משקיעים סינים, ותחרות סטארט אפים. כחלק מהאירוע הוגשו הצעות מ-120 חברות בתחום המכשור הרפואי המעוניינות לפעול בסין, נבחרו שמונה חברות למפגש עם משקיעים סינים, ולבסוף נבחרו שלוש הזוכות שקיבלו השקעות כחלק מן התחרות. גם החברות שלא היו בין שלוש הזוכות הרשמיות, יצרו במסגרת התהליך קשר עם משקיעים וגורמים משמעותיים אחרים בזירת המכשור הרפואי בסין.

בין הגורמים שפגשו החברות היו משקיעים, רופאים מובילי דיעה, יצרני מכשור רפואי, מפיצים ומומחים לרגולציה רפואית סינית. בארוע השתתפו למעלה מ 200- נציגים של גורמים אלה.

שלוש החברות שנבחרות הן, כאמור, MST, Carevature ו-Techsomed.

MST, הזוכה במקום הראשון, פועלת בתחום של ניתוח מידע וויזואלי רפואי באמצעות אלגוריתמים ממוחשבים, ופיתחה אלגוריתם המנתח מידע המגיע ממצלמה לפרוסקופית ובאמצעות זאת שולט על כלי הלפרוסקופיה המשמשים את המנתח, באופן אוטומטי או מונחה, כאשר כיום דרוש טכנאי נוסף למנתח כדי להזיז את הכלים בהתאם להוראות הרופא. מוצר זה נמצא בשלב המכירות.

Techsomed פיתחה טכנולוגיה לבקרה בזמן אמת של טיפולים בהם נהרסות רקמות באמצעות חום. הגישה הזו, הנקראת תרמו אבלציה, משמשת לטיפול בגידולים סרטניים, פרפורי לב, כאב כרוני, לחץ דם עמיד לתרופות ועוד. המוצר זה נמצא בשלב הניסויים.

Carevature פיתחה מכשיר המשמש בניתוחים שנועדו לטפל בכאבי גב על ידי הסרה שחל רקמה שלוחצת על העצבים בעמוד השדרה. המערכת, שכבר נמצאת בשלב המכירות, מאפשרת הסרה של הרקמה בצורה יעילה ובטוחה יותר מבחינת ההגנה על הרקמות הרכות סביב הרקמה המיותרת.

החברות הזוכות קיבלו פרסים כספיים בסך 20,000 דולר לצורך מימון המשך בחינת שיתוף.

הפעולה ביניהן לבין השותפים המקומיים. הן יוזמנו פעם נוספת לסין במהלך חודש ינואר לצורך המשך דיונים לגבי מהות שיתוף הפעולה.

באירוע נוסף במסגרת הרוד שואו זכתה חברת Hemonitor, שפיתחה אולטרה סאונד לביש לניטור רציף של חולים.

לדברי אורן רסולי, שותף מנהל בסימיקומפ: "השבוע האחרון בסין עזר לנו לבחון את הפוטנציאל בשוק הסיני בעבור 8 החברות הישראליות. כישראלי הפועל מזה למעלה מעשור בתפר בין חברות מדיקל ישראליות לשוק הסיני, אני מאמין כי הדרך היחידה לאמוד את סיכויי ההצלחה של חברה ישראלית בסין הינה מפגש ישיר עם השחקנים בשוק הסיני. אני מאמין כי בחודשים הקרובים נוביל השקעות ב 3-4מהחברות אשר לקחו חלק במשלחת".

סימיקומפ היא שותפות של משרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות׳; פירמת רואי החשבון Deloitte וה-Innovation Tech Terminal של המשרד, שהוא חטיבת הסטארט אפים של הפירמה ו-IATI, איגוד תעשיות ההייטק הישראלי.