חברת הפרסום ברעם זכתה במכרז רשות שדות התעופה

ברעם, שהחזיקה בזיכיון הפרסום וויתרה עליו, זכתה במכרז ותחזיק בזכויות הפרסום בשדות התעופה למשך 7 שנים

נתב"ג / צילום: שאטרסטוק
נתב"ג / צילום: שאטרסטוק

מהפך לא צפוי במכרז על הזיכיון לשיווק הפרסום ברשות שדות התעופה: חברת ברעם פרסום מקורי. ברעם החזיקה בזיכיון במשך 10 שנים וויתרה עליו לפני כשנה, לאחר שהחליטה שהזיכיון לא כלכלי.

המכרז הוא ל-7 שנים ומתייחס לזכויות השיווק והפעלת מערך שירותי הפרסום, פעילות קידום המכירות ופרסום באתר האינטרנט של רשות שדות התעופה ולשדות התעופה ומעברי הגבול-היבשתיים המנוהלים על-ידי רש"ת, לרבות נמל התעופה הבינלאומי רמון הצפוי להיפתח בשנה הקרובה.

הפרסום בשדות התעופה שווק בשנה האחרונה באופן עצמאי, לאחר שההתקשרות עם הזכיין ברעם פרסום מקורי הופסקה לפני סיום החוזה. לפני כמה חודשים התפרסם מכרז פרסום שעורר התעניינות רבה בקרב חברות השילוט, אך גם הרבה ביקורת. עיקר הביקורת נסובה סביב תנאי המכרז, שקבע כי הזכיין לא יוכל לבצע שינויים במתקני הפרסום לאורך כל חודשי השיא של הקיץ - הזמן שמעניין את עיקר המפרסמים. החשש היה שהירידה במחירי הפרסום בשנה האחרונה, לצד הגבלת זמני הפרסום והתמלוגים הגבוהים לרשות, לא יאפשרו לחובה הזוכה להרוויח.

על רקע הביקורת והחשש נמנעו חברות השילוט מלגשת למכרז, והרשות פרסמה מכרז חדש שהפחית באופן משמעותי את החלק שהיא אמורה להרוויח. כתוצאה מכך נגשו למכרז מספר חברות, ובהן גם ברעם פרסום מקורי שכאמור החזיקה בזיכיון בעבר וויתרה עליו.