סגירה מעורבת באירופה; ד' קוריאה תאסור על מסחר בביטקוין

מניית טסקו ירדה לאחר פספוס התחזיות למכירות חג המולד ■ מכה קשה למטבעות הדיגיטליים: פשיטות בדרום קוריאה על בורסות למסחר בביטקוין

בורסת טוקיו / צילום: שאטרסטוק
בורסת טוקיו / צילום: שאטרסטוק

המסחר בשוקי אירופה נסגר היום (ה') במגמה מעורבת, על רקע המגמה החיובית בוול סטריט.

 

מניית טסקו  רשמה ירידות לאחר שהחברה פספסה את תחזיות המכירות לחג המולד. הקמעונאית, שהיא הגדולה ביותר בבריטניה, מסרה כי מכירות המזון הטרי נחלשו כתוצאה מביקוש נמוך לטובין כלליים.

מניית יצרנית התכשיטים הדנית פנדורה (סימול בדנמרק: PNDORA) ירדה לאחר שהודיעה על צפי לצמצום שולי הרווח בשנים הקרובות. מנכ"ל הקבוצה, אנדרס קולדינג פריס, אמר כי הסביבה הקמעונאית המאתגרת בארה"ב והתפתחויות שליליות בתחום המט"ח פגעו בהכנסות בשנת 2017.

המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת.

 

דיווחים של בלומברג השבוע גרסו כי בכירים סיניים המליצו להפסיק או להאט את רכישות האג"ח, בעיקר אמריקאי, של סין. עם זאת, רויטרס מדווחים היום כי לא בוצע צעד כזה. הדיווח המקורי גרם לעליית תשואות האג"ח האמריקאי וכן לירידה בשער הדולר.

דרום קוריאה הודיעה כי היא מקדמת הצעת חוק שתאסור על מסחר בביטקוין במדינה - ידיעה שגרמה לצניחה בשערו של המטבע הדיגיטלי הפופולרי.

קונצרן יונדאי מוטור  הודיע כי יחבור לחברת התחבורה השיתופית הפועלת בדרום-מזרח אסיה, Grab, על מנת לפתח "שירותי ניידות עתידניים" באיזור. סכום ההשקעה במיזם המשותף לא נחשף.