"מספר מנויי פרטנר TV צפוי להגיע החודש ל-50 אלף"

כך חשף היום איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" ■ לדבריו, מהלך הורדת המחירים עליו הכריזה yes השבוע, הביא לכך שאתמול נרשמה במוקדי החברה עלייה של 50% בפניות להצטרפות ■ "רוב הלקוחות שעוברים אלינו מגיעים מהוט ומ-yes"

איציק בנבנישתי / צילום: תמר מצפי
איציק בנבנישתי / צילום: תמר מצפי

איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר, חשף היום (ה') בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" כי מספר המנויים לפרטנר TV צפוי להגיע החודש ל-50 אלף לקוחות. זאת, לאחר שבשלושת החודשים הקודמים דיווחה פרטנר על גידול של 10,000 לקוחות בכל חודש במצבת לקוחות הטלוויזיה.

בנוסף ציין בנבנישתי, במסגרת פאנל "הטכנולוגיות החדשות", כי "הלחץ של המתחרים מהנטישה ההמונית רק מביא להתגברות הפניות להצטרף לפרטנר TV. כך לדוגמה השבוע, יום אחרי שאחד המתחרים הזכיר ללקוחות שלו שהם משלמים מאות שקלים בחודש על טלוויזיה - נרשמה קפיצה של 50% בפניות למוקדי ההצטרפות שלנו".

לדבריו, "שנת 2018 צפויה להיות שנת שיא בהשקעות בהפקות תוכן לטלוויזיה - מאז שידור הטלוויזיה הראשון לפני 90 שנה, מעולם לא הושקעו כל-כך הרבה מיליארדי דולרים בשנה אחת. זה אחד הגורמים המרכזיים למפץ שעובר על שוק הטלוויזיה בעולם, מפץ שישראל הצטרפה אליו בחודשים האחרונים.

"את המפץ הזה רבים מכם ודאי מכירים מקרוב - אין כמעט משפחה בישראל שלא בדקה בחודשים האחרונים את חשבון שירות הטלוויזיה שלה. עד לא מזמן הבדיקה הזאת הייתה חסרת משמעות, כי לא הייתה אלטרנטיבה אמיתית, והלקוחות נשארו בעיקר עם כעס. בחודשים האחרונים הזעם הכבוש הזה התפוצץ בבת-אחת.

"מיד נדבר על התוצאות של המפץ הזה בשטח, אבל עוד קודם לכן, כמה נתונים על עושר התוכן שצפוי לנו בשנת 2018:

"נטפליקס, החברה שמשקיעה יותר מכל שחקן אחר בעולם בתוכן, משקיעה השנה יותר משְמוׂנָה מיליארד דולר בתוכן. השנה נטפליקס תוסיף 400 סדרות חדשות - לא 400 פרקים חדשים, 400 סדרות חדשות! יותר מסדרה חדשה ליום בממוצע. תוסיפו לזה את פייסבוק ואפל שהודיעו שכבר בשנה הקרובה הן ישקיעו מיליארדים בהפקות מקור - והתוצאה היא שמספר הפקות המקור ברחבי העולם מכפיל את עצמו בזמן קצר.

"זאת הולכת להיות השנה הטובה ביותר לכל מי שאוהב טלוויזיה - היוצרים הטובים בעולם יתחרו ביניהם מי מצליח לתפוס את תשומת-ליבנו. עושר התוכן האינסופי הזה מביא למפץ בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. עד לא מזמן, אנחנו הצופים היינו שבויים של ממיר שבו בחרו עבורנו מה נראה, וחשוב מכך - בחרו גם מה לא נראה, מה חסום בפנינו. האבסורד הוא שלמרות שחופש הבחירה שלנו כלקוחות הוגבל - המחיר שנאלצנו לשלם היה מופקע.

"מה שלבסוף הביא לצונאמי של התנתקות משירותי הכבלים והלוויין, הוא השילוב המנצח שמורכב ממשולש פשוט: עושר תוכן, היכולת להזרים אותו על גבי רשת האינטרנט והרצון של הצרכנים לבחור בעצמם מה הם רואים - The freedom of choice.

"המגמה הזאת התחילה בארצות-הברית: לפי המחקר השנתי של פירמת PwC, בשנתיים החולפות נתח השוק של הכבלים והלוויין בארה"ב צנח מ-61% ל-46%! המשמעות היא נטישה של רבע מהלקוחות.

במקביל בשנתיים שבהן רבע מלקוחות שירותי הטלוויזיה הישנים נטשו אותן, גדל ב-50% מספר הלקוחות של שירותי הטלוויזיה החדשניים והמתקדמים. המגמה ברורה - שירותי הכבלים והלוויין בעולם בצניחה, והלקוחות שנטשו אותם עוברים לשירותים החדשים והמתקדמים שמועברים על גבי רשת האינטרנט.

"זה רק עניין של זמן עד שהשירותים החדשים ישאירו מאחור את שירותי הכבלים והלוויין - בדיוק כפי שהסמארטפונים לא השאירו זכר למה שהיה לפניהם.

"גם בישראל זה הכיוון - בסקר שערכנו בחודש שעבר עלה ממצא דומה למגמה שראינו בארצות הברית - רבע מהלקוחות של הוט ו-yes מתכוונים להתנתק מהן כבר בשנה הקרובה.

"זה לא רק המחיר המופרז שהם נאלצו לשלם במשך עשרות שנים בגלל מציאות דואופוליסטית ממושכת - זה בעיקר הרצון שלהם להתנתק מהעולם הישן, ולהתחבר לטלוויזיה הפתוחה שמאפשרת להם את חופש הבחירה.

"השבוע הזכיר אחד הגופים ללקוחות שלו את הסכומים המופקעים שהוא צריך לשלם להם. התוצאה לא איחרה להגיע: אתמול נרשמה במוקדים שלנו קפיצה של 50% בפניות להצטרפות לפרטנר TV.

"הלקוחות כבר לא קונים את הצעות שכל מהותן הוא לנסות להחזיר את חווית הצפייה לאחור: ולכן עוד נתון שאני יכול לשתף אתכם בו היום הוא שרוב הלקוחות שמתנתקים ועוברים אלינו - מגיעים אלינו מהוט ו-yes - בנוסף לצפייה חווייתית הרבה יותר בערוצים המרכזיים: 12, 13, 14, ספורט, ילדים - הם יכולים גם לגשת בלחיצת כפתור לנטפליקס, ליוטיוב ולחנות האפליקציות של גוגל שמציעה להם אלפי אפליקציות במגוון רחב של תחומים.

"אני קורא לזה מפץ, כי זה מה שאני מרגיש מאז שהשקנו את פרטנר TV בחודשים האחרונים. הרחבנו את מערכי השירות שלנו והכשרנו עוד ועוד טכנאי פרטנר במטרה לעמוד בקצב הביקוש שאותו לא ניתן היה לשער.

"אם בחודש אוקטובר דיווחנו על 20 אלף לקוחות שנהנים מפרטנר TV - ובחודש לאחר מכן, בנובמבר, דיווחנו כבר על 30 אלף, וגם בדצמבר, נוספו עוד 10,000 לקוחות והגענו כבר ל-40 אלף לקוחות בפרטנר TV - אנחנו החודש צפויים להגיע ל-50 אלף לקוחות שייהנו מחוויית הצפייה המתקדמת בישראל.

"במקביל לוועידה הזאת מתקיימת בלאס-וגאס תערוכת CES, הכותרות שזורמות משם מוכיחות שלא מדובר בטרנד חולף - מדובר בשינוי הרגלי צריכה שרק הולך ומתגבר.

"כמו שהסמארטפון פתח בפני כולנו עולמות שלמים של תוכן ויכולות, והכניס אותם לכף היד, כך הטלוויזיה הפתוחה מכניסה אותנו לעולם חדש ועשיר הרבה יותר בתוכן.

"זהו אינו שינוי שמאפיין רק את דור המילניאלס - אחד הנתונים המעניינים שגילינו בפילוח עשרות אלפי משקי הבית בישראל שכבר מנויים לפרטנר TV, הוא שחלקם של המצטרפים מעל גיל 50 מבין לקוחותינו, גבוה משציפינו.

"ואכן מחקרים מראים שבארץ ובעולם, המעבר לצפייה על גבי האינטרנט הוא חוצה גילאים: בארה"ב, 90% מהצופים בגילאי 25-34 צופים בתכני טלוויזיה על גבי האינטרנט, נתון מדהים לכשעצמו. לא פחות מדהים, הוא הנתון לגבי ההורים שלהם, שב-2017 כבר 63% מהם, אנשים בגילאי 50-59, צפו בתכני הטלוויזיה האהובים עליהם על גבי האינטרנט.

"כולם רוצים להיות חלק מחוויית הצפייה החדשה שבה אפשר לראות כל תוכן מהמכשיר הנייד, אפשר לצפות בסרט באיכות K4 , אפשר לעשות חיפוש קולי במקום להקליד את שם התכנית, ואפשר לחזור אחורנית בלוח השידורים לכל תכנית ששודרה בשבועיים האחרונים, כי הכל מוקלט אוטומטית ב-Catch Up.

"בשורה התחתונה - המפץ שהביא איתו הסמארטפון לחיינו, הוא אותו מפץ שפרטנרTV מובילה בישראל עם מהפכת הטלוויזיה הפתוחה. והמרוויח הגדול מהמפץ הוא צרכן הטלוויזיה, שלראשונה מזה שנות דור זוכה לחוויה שהוא כל-כך חיכה לה".