הרשויות בסין נגד הביטקוין: סוגרות פעילויות של כרייה

פעילות הכרייה בסין יצרה חלק גדול מאספקת הביטקוין העולמית ■ ההודעה מדברת על "סגירה מסודרת" בלי לקבוע תאריך יעד, אבל אזורים נידחים יחסית בסין שבהם שגשגו עסקי הנפקת הביטקוין מצייתים לה

חוות כריית ביטקוין / צילום: ג'מימה קלי, רויטרס
חוות כריית ביטקוין / צילום: ג'מימה קלי, רויטרס

הרשויות בסין הורו על סגירת פעילות שייצרה חלק גדול מאספקת הביטקוין העולמית, ובכך הידקו את המסע נגד המטבעות הווירטואליים שכבר גרם לסגירה של בורסות של מסחר בהם בסין.

כוח משימה שמורכב מנציגי כמה סוכנויות ממשל בסין, שאחראי על סיכוני הפיננסים באינטרנט, פרסם בשבוע שעבר הודעה לרשויות מקומיות שמנחה אותן "לפקח" על סגירת פעילות של הנפקה או "כרייה" של מטבעת מוצפנים, לפי נוסח ההודעה והמקורות שהדליפו אותה.

ההודעה מדברת על "סגירה מסודרת" בלי לקבוע תאריך יעד, אבל אזורים נידחים יחסית בסין שבהם שגשגו עסקי הנפקת הביטקוין מצייתים לה. פקיד במחוז שינג'יאנג במערב סין מסר אתמול שהסוכנות שלו קיבלה את ההודעה, והיא מבצעת "את מה שהמדינה רוצה".

"כורי" הביטקוין משתמשים במערכות מחשוב רבות עוצמה לפתור בעיות מתמטיות מורכבות כדי לייצר ולאשר יחידות של מטבעות מוצפנים. הם שגשגו באזורים דלילי אוכלוסייה בסין, שבהם החשמל זמין ולא יקר, והטמפרטורות צוננות.

סגירת מוקדי הפעילות היא המכה החדשה לביטקוין ולמטבעות הדיגיטליים, במה שנראה כשוק מבטיח עד שהממשלה הסינית החלה לחשוש מהלבנת הון ומהסיכונים למערכת הפיננסית. סין הייתה אחראית ל-80% מכוח המחשוב שמוקדש לכריית הביטקוין בעולם ב-30 הימים האחרונים, לפי חישובים שמבוססים על נתונים מ-ChainalysisInc, חברת מחקר מניו-יורק.