שנה לאחר הדיבידנד הקודם: בזן מחלקת עוד 65 מיליון דולר

התשלום הנוכחי בא לאחר שלפני כשנה חילקה בזן דיבידנד בגובה 85 מיליון דולר

חברת בתי הזיקוק (בזן) תחלק לבעלי מניותיה דיבידנד בהיקף של 65 מיליון דולר. זאת לאחר שאתמול (א') אישרה אסיפת בעלי המניות של החברה ברוב מיוחד את חלוקת הדיבידנד. התשלום הנוכחי בא לאחר שלפני כשנה חילקה בזן דיבידנד בגובה 85 מיליון דולר.

התשלום יבוצע ב-31 בינואר.

את בזן  מוביל המנכ"ל ישר בן מרדכי, שנכנס לתפקידו לפני כחודש וחצי, והיא נמצאת בשליטת החברה לישראל של עידן עופר (מחזיקה ב-33% מההון ותהנה מהזרמה של כ-21.7 מיליון דולר, ופטרוכימיים המחזיקה ב-15.5% מההון ותקבל קרוב ל-10 מיליון דולר).

בבזן נימקו את ההחלטה על חלוקת המזומנים בכך ש"לא קיים חשש סביר כי דירוג אגרות החוב של החברה יפגע כתוצאה מהחלוקה וכי החלוקה תמנע מן החברה את היכולת לעמוד בהתחייבויותיה הקיימות והצפויות בהגיע מועד קיומן ובכלל זה, עמידת החברה באמות מידה פיננסיות להן היא מחויבת".

בנוסף, ציינו בחברה כי "החלוקה עומדת בתנאים שנקבעו בהסכמי מימון של החברה, לרבות אלו שנקבעו מול מוסדות פיננסיים".

בו מרדכי ציין היום כי "החלוקה שאושרה על-ידי אסיפת בעלי המניות מסמלת את האיתנות הפיננסית והעוצמה של הקבוצה. מדובר בחלוקה שניה תוך שנתיים, לראשונה מאז שנת 2010. בכך הקבוצה משתפת את בעלי המניות ברווחיה ומציפה ערך בגין השקעתם בחברה, זאת לצד המשך הקטנת החוב הפיננסי ".

בזן פרסמה בנובמבר אשתקד תוצאות טובות לתשעת החודשים הראשונים של 2017 והודיעה עם פרסום הדוחות כי בכוונתה לחלק את הדיבידנד הנוכחי.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2017 רשמה בזן עלייה של 31% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2016, לרמה של כ-4 מיליארד דולר, וכן צמיחה של 40% ברווח התפעולי לרמה של 337 מיליון דולר, וזינוק של 58% ברווח הנקי לרמה של כ-183 מיליון דולר.

מניית בזן רשמה עלייה של יותר מ-20% בשנה האחרונה ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-5.2 מיליארד שקל.