עיריית ת"א מציעה מגרש למגדל של 300 יח"ד ביד אליהו

מחיר המינימום למגרש עומד על 330 מיליון שקל וייחכר לתקופה של 99 שנה ■ בעירייה מעריכים כי בסיבוב השני יהיו ביקושים רבים למגרש

מגרש ביד אליהו  / צילום:איל יצהר
מגרש ביד אליהו / צילום:איל יצהר

חודשיים לאחר שעיריית תל-אביב נכשלה בשיווק מגרש ביד אליהו בדגש על ייעוד לתעסוקה, פירסמה העירייה מכרז חדש לשיווק המגרש הצמוד להיכל נוקיה, הפעם עם אזכור כי המגרש מיועד גם למגורים. בעירייה צופים כי הפעם יהיו למגרש ביקושים גבוהים מצד יזמים, שלא היו מודעים ליעוד המגורים המותר. מחיר המינימום שנקבע למגרש עומד על 330 מיליון שקל. המגרש יישאר בבעלות עיריית תל-אביב והזוכה במכרז יחכור אותו לתקופה של 99 שנה.

מדובר במגרש בן 9.6 דונם, סמוך להיכל מנורה, בין רחוב השלושה מצפון, נתיבי איילון ממערב, רחוב וינגייט מדרום ורחוב יגאל אלון ממזרח. המגרש מיועד להקמת מגדל מגורים בן 30 קומות ו-300 דירות מגורים, 30 מהן להשכרה ארוכת טווח. זכויות הבנייה על המגרש כוללות שטחים עיקריים של 39,700 מ"ר מעל קומת קרקע מסחרית, שטחי שירות ומרתפי חנייה. 3,000 מ"ר שטחים עיקריים שיוקמו במגדל יירשמו על שם עיריית תל-אביב ויהיו מיועדים למבני ציבור.

הדירות המיועדות להשכרה. 10% מהדירות במגדל יהיו בשטח 80 מ"ר, ויהיו שייכות ליזם. עיריית תל-אביב היא שתהיה אמונה על השכרתן לזכאים למשך 10 שנים, שאחריהן יוכל היזם למכור אותן.

בחודש מאי האחרון פירסמה העירייה לראשונה את המכרז לשיווק המגרש, אך ניסוח המכרז התייחס לייעוד התעסוקה המותר במגרש ולא כלל את המילה "מגורים", למרות שגם ייעוד זה מותר על פי התב"ע. בעירייה מעריכים כי הניסוח, שלא כלל דגש על מגורים, הוא הסיבה לכך שהמכרז לא משך תשומת לב רבה מצד יזמים ועל כן בתיבת המכרזים נמצאה הצעה אחת בלבד של החברות קנדה ישראל ואקרו נדל"ן, בסך 286 מיליון שקל - סכום נמוך מהאומדן של העירייה. עם פרסום המכרז בשנית, ניתנה הבהרה בשפה ברורה כי על המגרש ניתן להקים פרויקט מגורים, ועל כן בעירייה מעריכים כי בסיבוב השני יהיו ביקושים רבים למגרש ואף צופים לקבל הצעות סביב שווי המגרש, שהוערך על ידי העירייה ב-380 מיליון שקל.

היעדר ההתעניינות במגרש, כשיצא המכרז בניסוח המקורי, מעיד על ביקושים נמוכים יחסית לקרקעות למשרדים באזור, ככל הנראה בשל בנייה נרחבת של שטחי תעסוקה בציר יגאל אלון והסביבה. זאת לעומת ביקושים גבוהים למגורים, המשקפים שווי קרקע גבוה יותר משווי קרקע למשרדים.