נתניהו בהודו: עסקת טילי הספייק של רפאל הוכשרה

רה"מ בביקורו בהודו: "חוזרים להכשיר את עסקת הספייק, הכיוונים חיוביים מאוד" ■ התייחס לקידומה של אישה לתפקיד מפקדת הטייסת: "אני גאה על כך שיש לנו מפקדת ראשונה של טייסת תעופה"

בנימין ושרה נתניהו עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי / אבי אוחיון, לע"מ
בנימין ושרה נתניהו עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי / אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסכם היום (ד') את יום הביקור השלישי שלו בהודו, ומבשר כי עסקת טילי הספייק המיוצרים על ידי רפאל נידונה בינו לבין ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, והיא תוכשר. לפני נסיעתו היה חשש שהעסקה תבוטל. בהודעה ששלח נתניהו נאמר: "חוזרים להכשיר את עסקת הספייק, הדברים ידונו תוך כדי. הכיוונים חיוביים מאוד, יש עוד תהליך. לפני שבאנו זה ירד מהשולחן, ובביקור הנוכחי החזרנו את זה לשולחן".

עוד התייחס ראש הממשלה לעניין האמירה הפוגענית שהושמעה היום ברדיו כלפי הרמטכל גדי איזנקוט. הרב שלמה אליהו, המשמש כרב ברבנות הראשית אמר בראיון בגלי צה"ל שנושא קידום הנשים בצה"ל הביא את הרמטכל ל"אג׳נדה פמיניסטית מטורפת, ויש לפטר את הרמטכ"ל לאלתר".  הנושא עלה לדיון בעקבות קידומה של אישה לדרגת סא"ל ולתפקיד מפקדת טייסת.

דובריו של נתניהו שלחו את ההודעה הבאה בשמו: "אני גאה על כך שיש לנו מפקדת ראשונה של טייסת תעופה. לא רק שאני לא אגנה את הרמטכ"ל, אני משבח אותו ואת מפקד חיל האוויר. אני מצפה לעוד מינויים כאלה".

עוד היום בהודו, השתתף נתניהו בסיור במרכז החדשנות ההודי I Create - תכנית שיתופי-פעולה של  סטארט-אפים ישראלים ושותפים הודים. במהלך הביקור נתניהו ומודי נפגשו עם יזמים הודים צעירים שהציגו מיזמים חדשניים במסגרת תערוכה מיוחדת שהקימו לכבוד ראש הממשלה.

בנוסף לתערוכה, במרכז I Create השתתפו 36 סטארט-אפים, 18 מכל מדינה, שנבחרו להשתתף בתכנית הייחודית "גשר לחדשנות". מטרת התכנית היא למצוא במשותף מענה לאתגרים גלובליים בתחומי מים, חקלאות ובריאות.

במסגרת אירוע זה, ראש הממשלה נתניהו העניק לראש ממשלת הודו מודי את רכב "גל מוביל" (פיתוח ישראלי של רכב להתפלת מים) באמצעות שיחת וידאו בשידור חי ממדבר המלח קוץ'.

לפי הודעה לעיתונות שנשלחה ממשרד ראש הממשלה, ראש הממשלה מודי הקים את "I Create" כשהיה ראש מדינת גוג'ראט. הוא אמר לנתניהו שכשביקר בישראל הוא ראה גיבוש של רעיונות שהופכים לחדשנות, הופכים לחברות ומשנים את העולם. הוא הבין מיד את הכוח המהפכני של טכנולוגיה ואנשים צעירים".

במהלך האירוע אמר נתניהו "שמחתי לגלות שחלק מהצוות ב- "I Create" הם בוגרים של תכניות הכשרה ישראליות. זו לא הפעם הראשונה שבה אנשי גוג'ראט וישראלים מתכנסים. לאחר רעש האדמה הנורא שאירע פה ב- 2001, ישראל שלחה בתי חולים כדי לסייע. לא מעט תינוקות הודים נולדו בבתי החולים הללו. מי יודע, אולי הילד הצעיר ההוא היה אחד מהם ואולי חלק מהתינוקות נמצאים כאן עמנו היום. אבל הקשרים ביננו ממושכים אף יותר. לפני 100 שנה, חלק מהחיילים ההודים שנפלו בקרב לשחרור העיר חיפה היו מגוג'ראט. אנו מכבדים ומוקירים את זכרם. תודה לכם גוג’ראט."